V rodném listě má zapsáno datum 12. září 1963. Porsche 911 vloni oslavilo 55. narozeniny a aby automobilka dokázala, že je její sportovní ikona stále v nejlepší formě, uvedla před koncem roku zcela novou, osmou generaci. Naše redakce patří mezi první, kdo se s ní mohl svézt.
V automobilovém světě je 911 měřítkem všech sportovních aut a symbolem německé vytrvalosti a tvrdohlavosti. Její první generace svou koncepcí vycházela z legendárního brouka nebo předválečných tater. Měla vzduchem chlazený plochý šestiválec za zadní nápravou a uhlazený aerodynamický tvar. Řidič to s ní neměl snadné, stabilita nebyla nejlepší. Až se v USA s nadsázkou říkalo, že číslo 911 na zádi je rychlá nápověda, kam se má volat, až řidič skončí s autem v příkopu.
Ani do současnosti Porsche 911 na první pohled moc nezapadá. Motor vzadu už pár desítek let nemá ani Škoda, mezi novinkami na autosalonech frčí SUV a elektromobily. Porsche 911 však ale stále je a s motorem na stejném místě. Byť je auto podle inženýrů zcela nové, tvary dané koncepcí se nemění, vzadu jsou pořád dvě nouzová sedadla a zavazadla dáte do stotřicetilitrového kufru vpředu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111