reklama

Svěží Toyota z Kolína není jen nákupní taška. Stylem láká mladé řidiče

Ekonom
Čtěte více: automobil
  • Jedno z nejlevnějších aut na českém trhu se dočkalo nového motoru a lehkého faceliftu.
  • Aygo už není jen pro důchodce nebo ženy na mateřské dovolené.
  • Sportovně střižená sedadla s integrovanou opěrkou dávají vozu mladistvý šmrnc.
jarvis_5b8fc04f498ea2ce2b01ba83.jpeg Toyota Aygo 1.0 VVT-i Foto: Toyota

Kolínská trojčata se dočkala lehkého faceliftu. Vděčí za to příchodu nové emisní normy, která pro inženýry znamenala nutnost upravit motor. Když už se Toyota pustila do změn, pohrála si i s designem svého Ayga. To sice patří mezi vůbec nejlevnější auta na českém trhu, nápadným vzhledem to ale docela dobře dokáže zamaskovat.

Maličké Aygo pohání výhradně tříválcový benzinový motor s litrovým objemem a atmosférickým plněním. Ten nyní dostal například nové vstřikování, upravenou vyvažovací hřídel a systém recirkulace výfukových plynů označovaný jako EGR. Výsledkem je nejen snížení emisí motoru, ale i lehké navýšení výkonu. Nyní posílá na přední kola 72 koní. Zmíněná vyvažovací hřídel má zase za následek snížení vibrací motoru.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 99 Kč na měsíc.

Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin • Přihlášení až na 5 zařízeních

Předplatit

Jan Markovič
Přeposlat
Diskuse

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama