reklama

Sloupek Jana A. Nováka: Škola hrou (na kytaru)

Čtěte více: technologie | hudba
jarvis_578e3ef9498e838007c4dd8f.jpeg Jan A. Novák Foto: Jan Hunter Doležálek

Hodně se teď mluví o tom, jak by bylo dobré, kdyby se děti víc zajímaly o technické vzdělání. Přemanaže­rováno a překoučováno už je dost a youtuber taky nemůže být každý. Takže se časem ukáže, že král je nahý, zatímco technické dovednosti budou v civilizaci závislé na technice vždycky potřeba. Určitě se s tím tedy bude něco dělat: založí se komise, rozjedou se programy, peníze potečou proudem, pár lidí s kamarády na správných místech se bude mít dobře − a to bude asi tak všechno, pro příklady nemusíme daleko.

Já na technické škole maturoval. Byla to průmyslovka zaměřená na elektrotechniku a dost těžká, takže z mých spolužáků v prvním ročníku to k maturitě dotáhla zhruba polovina. Za onoho času byl v kurzu bigbít, i rozhodl jsem se své školní znalosti zúročit stavbou elektrické kytary a zesilovače. Jenže ten nefungoval, tak jsem se pro radu obrátil na profesora elektroniky. Nevěděl. Nakonec jsem na to přišel sám a myslím, že mi stavba těch dvou strojů dala víc než celá průmys­lovka, přestože na ní jsem z technických předmětů prolézal s odřenými zády. I když jsem měl techniku od dětství rád, po maturitě jsem raději šel na školu úplně jiného zaměření.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 99 Kč na měsíc.

Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin • Přihlášení až na 5 zařízeních

Předplatit

Jan A. Novák
Přeposlat
Diskuse

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama