reklama

Vážení čtenáři

Ekonom
Čtěte více: editorial
Dalibor Martínek, šéfredaktor Dalibor Martínek, šéfredaktor Foto: Jan Hunter Doležálek

Silnice a dálnice jsou nevděčné téma. Neradi o nich čtete, protože každý den zažíváte realitu. My o nich zase neradi píšeme, protože nekonečnými slovy a sliby politiků a úředníků jsme stejně uondáni jako vy.

Nemůžeme si však pomoci. Letošek je, co se týká dopravy v Česku, extrémní. Projet hlavní českou dálnici je jako ruská ruleta. Projedu, uvíznu? A na jak dlouho? A nejde jen o dálnice, uzavírky jsou všude. Neprůjezdné je Brno, Praha je zabari­kádovaná, jako by tu bylo povstání. Omyl − to jen politici a úředníci v jakémsi zmatečném nadšení páchají dobro. Bez koordinace, bez řízení.

Nejlépe to vystihují slova pražského radního pro dopravu při jednom z mnoha letošních kolapsů. "Řidiči si najdou vlastní objízdné trasy," pravil pan Dolínek. Větší míru re­zignace na svou funkci a zároveň arogance vůči voličům těžko pohledat. Proč se z dobrého úmyslu opravovat stal ohňostroj marnosti, kdy mnoho stavenišť zeje prázdnotou, nikdo neřeší objízdné trasy a o některé veřejné zakázky na opravy už nemá nikdo zájem? Podívali jsme se v aktuálním tématu, co v tom vězí.

Dalibor Martínek
Přeposlat
Diskuse
reklama

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama