reklama

Konec vynálezce osmidenního pracovního týdne

Aktualizováno
  • Sergio Marchionne přebíral řízení Fiatu v době, kdy firma měla minimální šanci na přežití.
  • Automobilku dostal do černých čísel a postupně ji rozšířil o další „zachráněné“ značky.
  • Tento týden Marchionne zemřel.
jarvis_5b583614498ecbdf285c83e4.jpeg Sergio Marchionne dokázal své lidi bičovat k nejvyššímu možnému úsilí. Foto: Reuters

Dostal do správy dva domky z karet postavené na písku uprostřed větrného tunelu. A na tomto nestabilním podloží si postavil pomyslnou sochu s tabulkou "Sergio Marchionne − legenda automobilového průmyslu". Víkendové oznámení, podle nějž nedávná hospitalizace odhalila závažné zdravotní problémy, které Marchionneho s okamžitou platností přinutily opustit křeslo šéfa automobilky Fiat Chrysler, svět čtyř kol opravdu zasáhlo. Po pár dnech přišla další špatná zpráva: Marchionne zemřel.

Manažer, jenž se stal symbolem záchrany prakticky odepsaných značek. Sedmá největší automobilka světa ze dne na den přišla o krále. Téměř čtvrt milionu zaměstnanců Fiatu Chrysler nyní řídí Mike Manley, dosavadní šéf Jeepu.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 99 Kč na měsíc.

Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin • Přihlášení až na 5 zařízeních

Předplatit

Lukáš Vincent
Přeposlat
Diskuse

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama