reklama

Jaguar na baterky: SUV, které nezklame ani na okruhu

Ekonom
Čtěte více: automobil | SUV
  • Jaguar I-Pace popírá všechno, čím jsou elektromobily současnosti.
  • Je to SUV s přitažlivým designem, troufá si na sportovní okruh i do terénu.
  • A navíc je radost ho řídit.
jarvis_5b20e923498e9bae39155b4b.jpeg Jaguar I-Pace Foto: Jaguar

Jaguar vyvinul svůj první elektromobil a jak se zdá, vypálil mnoha automobilkám rybník. Model I-Pace totiž vyniká schopnostmi, které by byly neobvyklé i u běžného auta. Schopnostmi v terénu předčí mnohá běžná SUV, skvěle jezdí nejen na běžné silnici, ale i na okruhu, a navíc dokáže ujet na nabití až 480 kilometrů. Vypadá to, že je to aktuálně nejsofistikovanější elektromobil na trhu.

Zaujme už zvenčí. Nemá zaslepenou masku jako většina elektromobilů a nesnaží se vypadat futuristicky, jako například elektrifikované "i" modely od BMW. Spíše naopak. I-Pace působí jako běžný vůz.

I-Pace má ve standardu běžné ocelové pružiny, ovšem za příplatek lze mít vzduchové odpružení a především tlumiče nastavitelné o 90 milimetrů. Vyzkoušeli jsme si, že v terénu je tato schopnost velmi cenná. Ostatně už fakt, že je možné se s luxusním elektromobilem vydat do středně těžkého terénu, je nevídaný. S Nissanem Leaf nebo Volkswagenem e-Golf byste si tohle troufnout nemohli.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 99 Kč na měsíc.

Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin • Přihlášení až na 5 zařízeních

Předplatit

Eva Srpová
Přeposlat
Diskuse

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama