reklama

Vážení čtenáři

Čtěte více: editorial
Dalibor Martínek, šéfredaktor Dalibor Martínek, šéfredaktor Foto: Jan Hunter Doležálek

V létě 1992 jsme, čtyři studenti z Prahy, cestovali stopem po západní Evropě. Všude se nás ptali, jestli u nás bude válka jako v Jugoslávii. Neznalost československých reálií nás překvapovala. Jako že bychom se na Alicu, jednu z nás, měli dívat jinak, protože byla z Bratislavy?

Pravda však je, že v zemích z druhé strany železné opony se o nás v té době stále vědělo jen málo. V Rakousku a Německu hlavně to, že Češi kradou v obchodech. Blížící se rozpad státu byl vnímán poněkud nervózně.

Po pětadvaceti letech samostatnosti mohou být Češi, a věřím, že i Slováci, hrdí na blízkost, kterou si oba národy uchovaly. Nevím o mnoha dalších státech, které by se mohly pochlubit tak exkluzivními sousedskými vztahy. Přesto v Ekonomu využíváme toto kulaté výročí k malé rekapitulaci a porovnání. Ostatně, co by to bylo za přátelství bez trochy soutěživosti.

V aktuálním čísle dále přinášíme rozhovor s nobelistou Christopherem Simsem, který Česku nedoporučuje rychlé přijetí eura. V rubrice Paragraf popisujeme očekávané legislativní změny v letošním roce. A dále mimo jiné ukazujeme, jaké investice loňského roku se nejvíc vyplatily.

Přejeme vám, vážení čtenáři, úspěšný rok 2018, v němž vám rádi budeme dělat společnost.

Citát týdne

Nebojím se robotů, bojím se jen zastaralé technologie.

švédská ministryně pro zaměstnanost Ylva Johanssonová

Dalibor Martínek
Přeposlat
Diskuse
reklama

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama