reklama

Vážení čtenáři

Čtěte více: editorial
Dalibor Martínek, šéfredaktor Dalibor Martínek, šéfredaktor Foto: Jan Hunter Doležálek

Mohlo by se zdát, že volby nemají na rychlý růst platů v Česku velký vliv. Výplaty rostou hlavně díky výkonu ekonomiky a s tím spojenému nedostatku pracovníků.

Jenže jsme ve zvláštní situaci. Platy se staly jedním z hlavních témat voleb. Vedle očekávaného podzimního tlaku odborů na další silný růst, proti němuž se firmy budou nyní těžko bránit, vstupují do hry politici. Podle toho, zda jde o levici, či pravici, můžeme v programech číst buď o zvyšování platů, nebo o snižování odvodů. Že by přicházela platová revoluce?

Samozřejmě není jisté, zda partaje sliby splní. Pro růst platů je však konstelace nadmíru příznivá. O tom, co by měla příští vláda dělat, aby mohly mzdy Čechů růst, jsme diskutovali s experty v první ze série předvolebních debat týdeníku Ekonom. Názory a myšlenky odborníků si můžete porovnat s nabídkou politických stran, kterým jsme zaslali pět anketních otázek na stejné téma. Odpovědi jsou součástí hlavního tématu čísla.

V dalších vydáních Ekonomu až do říjnových voleb budeme přinášet pohledy expertů na další klíčová témata, jako jsou důchody, školství, zdravotnictví, podpora rodin či podnikatelské prostředí.

Záznamy z debat můžete postupně nacházet na adrese ekonom.ihned.cz.

Citát týdne

"Ministr má pracovat ve vládě, na úřadě, ne sedět ve sněmovně."

Andrej Babiš navrhl ve volebním programu klouzavý mandát, tedy aby se poslanec dočasně vzdal zákonodárné práce, když ministruje.

Dalibor Martínek
Přeposlat
Diskuse
reklama

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama