reklama

Vážení čtenáři

Čtěte více: editorial
Dalibor Martínek, šéfredaktor Dalibor Martínek, šéfredaktor Foto: Jan Hunter Doležálek

Když média jednou začas vytáhnou "novinku", že nám brzo vezmou práci roboti, člověk má tendenci mávnout rukou. Kdy že to bude? Za deset nebo patnáct let? Ale jděte, to přece nikdo nemůže tušit, co za takovou dobu bude. Pisálci zase jednou neměli co na práci. Tak nějak si to člověk pomyslí.

Jenže situace je trochu jiná. Oni už tu totiž jsou. Jen je nevidíme. Zatím. Představa, že jednou přijdete do práce a na vašem místě bude designový plechový švihák s kovovými rameny místo rukou mnohem rychleji a lépe dělat to, co jste dosud dělali vy, je poněkud dětinská. Třeba v novinách už ale roboti umí dělat práci za editory. Takový editor si dlouze láme hlavu, jakým titulkem přitáhne na webu co nejvíc čtenářů. Robot přitáhne všechny, každého na něco jiného. A přesně ví, co na koho platí. Editor nemá šanci.

Za chvilku budou roboti umět sestavit jednoduché články. Tolik malá exkurze do médií.

Podobnou neviditelnou práci zastanou roboti v pojišťovnictví, prodeji zboží, v call centrech − ano, už umějí i mluvit. A na mnoha jiných místech. Kdo si myslí, že nástup robotů je nějaká fikce, ještě teď spí.

Citát týdne

Mítink se uskuteční v kontextu voleb do Poslanecké sněmovny. Budeme mít porovnání všech volebních programů. Před volbami bude několik hodně zajímavých měsíců.

Předák Českomoravské konfederace odborových svazů Josef Středula vyhlásil na polovinu září předvolební mobilizační mítink.

Dalibor Martínek
Přeposlat
Diskuse
reklama

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama