reklama

Vážení čtenáři

Čtěte více: editorial | bezpečnost | SUV
Dalibor Martínek, šéfredaktor Dalibor Martínek, šéfredaktor Foto: Jan Hunter Doležálek

Zkusím na naše téma, tedy "Proč si Češi kupují do měst velká auta", odpovědět už tady, na třetí straně časopisu. Objektivní pohled najdete uvnitř v hlavním tématu.

Jedno mé vysvětlení je, že si lidé jízdou v SUV kompenzují malé sebevědomí. Které je, jak známo, národní vlastností. Nevadí, že jsou tato auta bachratá, špatně se s nimi hledá místo k parkování a příliš žerou. Hlavně že jsou velká. A drahá.

Že nejsou ekologická? Ale jděte, to přece trápí jen kavárenské diskutéry. Kteří ve skutečnosti emisím jako humanitní vzdělanci nerozumí a víc je zajímá jejich vzhled na kole po dědečkovi. Auto je u nás vnímáno jako statusová záležitost. Ukaž, v čem jezdíš, a já ti řeknu, kdo jsi.

Hlavní argument lidí s potřebou předvádět se je bezpečnost velkých aut. To nelze vyvrátit. Bývá jaksi nedořečeno, že karambol s SUV může být fatální pro řidiče menšího auta. Poněkud sobecké.

Na druhé straně nelze přehlédnout, že se automobilkám v poslední době daří vyrábět celkem zajímavá SUV. Elegantní a výkonná. Možná by některé z nich stálo za úvahu. Mít na něj…

Dalibor Martínek
Přeposlat
Diskuse
reklama

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama