reklama

Německo zvažuje privatizaci poloviny dálnic, Česká republika by si z toho měla vzít příklad

Čtěte více: Německo | dálnice | politika
  • Německý ministr financí Wolfgang Schäuble navrhuje vytvořit polosoukromou společnost, která by prý dokázala tamní dálnice spravovat lépe a efektivněji.
  • Němci jsou v šoku, protože považují svoji dálniční síť za nejlepší na světě.
  • A "zaprodat" ji rozhodně nechtějí.
jarvis_582ac99c498e2b9832a367de.jpeg 49,9 procenta Foto: archiv

Když loni německý parlament schválil placené dálnice pro cizince, dostalo se to až k Evrop­ské komisi, která zemi zažalovala u Evropského soudu za diskriminaci. Rozhodnuto dodnes není, byť dobře informované zdro­je tvrdí, že do konce měsíce by mělo být jasné, jak mýto, které mělo už dávno fungovat, nakonec skončí. Nejde však o jedinou změnu, kterou Němci s druhou největší dál­niční sítí na světě (hned po Spojených státech) chystají.

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble podle časopisu Der Spiegel navrhl vytvořit společnost, v níž by 49,9 procenta mohl mít soukromý sektor. Domnívá se totiž, že by taková firma mohla spravovat i opravovat infrastrukturní síť podstatně efektivněji než doposud. Možná má pravdu, ale nejen pro dosavadního koaličního partnera − stranu SPD − je podobný návrh nepřijatelný. Proti jsou i samotní Němci. Každopádně je jasné, že se do voleb v roce 2017 nestane nic.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 99 Kč na měsíc.

Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin • Přihlášení až na 5 zařízeních

Předplatit

Julie Hrstková
Přeposlat
Diskuse

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama