reklama

Do startu EET zbývá 56 dní a obchodníci rychle hledají cesty, jak se systému vyhnout

Čtěte více: EET | podnikatel
  • Do startu elektronické evidence tržeb zbývají necelé dva měsíce.
  • Podnikatelé se do registrace moc neženou.
  • Z odhadovaných 60 tisíc firem se jich zatím nahlásilo jen pět tisíc.
jarvis_57f3adf1498e5354b268c5f6.jpeg 56 dní Foto: archiv

První, co přijde na přetřes ve chvíli, kdy se bavíte s jakýmkoliv majitelem restaurace nebo hotelu, je elektronická evidence tržeb. Ani teď, necelé dva měsíce před ostrým startem, se s ní podnikatelé nesmířili. Výhrady jsou stejné: "Budeme muset zdražit alespoň o 20 procent, jinak to tady zavřeme."

Na první pohled je zřejmé, že se evidence dotkla slabého místa − jinak by se ti, kteří si stěžují, jichž je mimochodem většina, s elektronickým pokladním systémem smířili rychleji. Výtky, že to na začátku bude "haprovat", jsou oprávněné, neexistuje systém, který by neměl na počátku a někdy i v průběhu nějaké ty slabiny. Otázkou je, jestli ukáže realitu skutečných tržeb. Podnikatelé se sice velice pomalu a neochotně registrují do centrálního systému, ale o to rychleji a intenzivněji se zajímají, jak se dá systém obejít. Tvrdí, že pokud budou muset zvýšit ceny, protože se jim skutečným placením daní značně prodraží podnikání, přestanou být konkurenceschopní.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 99 Kč na měsíc.

Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin • Přihlášení až na 5 zařízeních

Předplatit

Julie Hrstková
Přeposlat
Diskuse

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama