Dne 22. srpna 1966 padlo v Sovětském svazu definitivní rozhodnutí, že nová velká automobilka vyroste u břehu řeky Volhy v Togliatti. Jen dva dny předtím skončily v Moskvě jízdní zkoušky Fiatu 124. Jejich výsledkem bylo konstatování, že po nezbytných úpravách bude italský vůz vyhovovat i ruským podmínkám.
Před půlstoletím se tak začala psát nová kapitola ruského motorismu, symbolizovaná podnikem VAZ a automobily Žiguli, respektive Lada. Ty výrazně změnily rovněž české poměry. Díky jejich masivnímu dovozu na počátku 70. let mohl být zrušen pořadníkový systém. Ceny škodovek i některých dovážených aut musely jít dolů, spořitelna dokonce začala na jejich nákup nabízet půjčku − pro běžné rodiny tak přestal být osobní vůz nedostižným snem. Když se však Sovětský svaz dostal do hospodářských potíží, závislost na dovozu automobilů Lada se vymstila a v prodejnách si lidé často mohli jen prohlížet prospekty.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111