reklama

Stavebnictví se propadlo o 8,8 procenta, naděje na zlepšení jsou mizivé

Čtěte více: stavebnictví | ekonomika
  • Ekonomika sice prožívá skvělé časy, stavebnictví se ale nedaří.
  • Na vině je především stát, který kvůli špatnému stavebnímu zákonu musí vypracovat nové posudky vlivu na životní prostředí.
  • Veškeré inženýrské stavby proto stojí.
jarvis_57862c46498e3209e686dda2.jpeg jarvis_57862c46498e3209e686dda2.jpeg Foto: archiv

Zrychlený termín pro dostavbu dálnice D6 mezi Karlovými Vary a Prahou platí, uklidňoval nedávno veřejnost náměstek hejtmana Jakub Pánik. Nutno upřesnit, že oním zrychleným termínem je míněn rok 2025. Stejná rychlost platí i pro další dálniční stavy, které měly to štěstí, že spadly mezi desítku prioritních projektů, u kterých Česko nemusí opakovat proces posouzení vlivů na životní prostředí EIA. Žádný z těchto projektů ale nemá ani stavební povolení. O tom, že by se urychleně začalo stavět, tak nemůže být ani řeč.

Projekty, které výjimku od EU nedostaly, jsou na tom ještě hůře. Čeká je znovu proces EIA, což znamená, že musí absolvovat celé stavební řízení znovu. Příprava staveb je v Česku jednou z nejdelších na světě, u dopravních staveb trvá v průměru deset až dvanáct let.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 99 Kč na měsíc.

Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin • Přihlášení až na 5 zařízeních

Předplatit

Julie Hrstková
Přeposlat
Diskuse

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama