reklama

Při lákání firem do Brna někdy rozhoduje i přízvuk

Čtěte více: inovace | Morava | Brno
Jihomoravské inovační centrum Jihomoravské inovační centrum Foto: JIC

Když vznikalo Jihomoravské inovační centrum, nemělo v Česku obdobu. "Inspiraci jsme hledali v cizině," vzpomíná Jiří Hudeček, který jej od počátku řídí. Vydal se tehdy podívat do Německa, Belgie či Británie, kde sledoval fungování podobných center. "Nemá smysl vymýšlet vymyšlené," podotýká Hudeček. I nyní se ostatně Brno rozhlíží v zahraničí. Třeba program Platinn, který nabízí koučing pro technologické firmy, má předobraz ve Švýcarsku, inovační vouchery v Nizozemsku. Při utváření centra Hudečkovi podle jeho slov pomohly i zkušenosti z byznysu. Jelikož za sebou neměl kariéru úředníka, ale prošel několika firmami a nasbíral zkušenosti v cizině, dobře věděl, co soukromé podniky potřebují. "Neintervenovali jsme pak v oblastech, kde si dovedl poradit trh," říká.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 99 Kč na měsíc.

Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin • Přihlášení až na 5 zařízeních

Předplatit

Eva Hníková
Přeposlat
Diskuse

Neinvestovat do Amazonu a Googlu byla chyba, řekl miliardář Buffett. Ke kryptoměnám je ale stále kritický

Rozpočet státu skončil loni s druhým nejlepším výsledkem za 20 let. Pomáhá ekonomický růst a vyšší výběr daní

Ochráníme demokracii před falešnými zprávami, prohlásil Macron. Připraví zákon, který umožní soudům trestat šíření lží

Do desetitisíců schránek nechodí předplacené noviny, roznášková firma nemá dostatek lidí

Volkswagen v lednu prodal rekordní množství aut, jejich počet přesáhl půl milionu. Silně rostl v Číně a Německu

reklama