Společnost Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je pro jedny symbolem úspěchu investičních pobídek, pro druhé naopak důkazem jejich rizik. S automobilkou byla spojena velká očekávání, město Kolín se kvůli přípravě průmyslové zóny a vybudování nových bytů zadlužilo. Továrna zažila dobu, kdy nebyla schopna uspokojit poptávku a zaměstnávala i dělníky z Vietnamu, v posledních letech však na ni dolehla evropská krize a počet zaměstnanců výrazně snížila. Nyní závod jede jen čtyři dny v týdnu a objevují se spekulace, že vzhledem k doběhu investičních pobídek hrozí jeho uzavření. To však viceprezident společnosti TPCA Patrice Le Guyader zásadně popírá. Podle něho přinesl projekt prospěch oběma mateřským společnostem, TPCA je nadále zisková a její budoucnost spočívá v novém modelu. Ten se sice měl podle dodavatelů původně objevit už loni, ale mateřské firmy si to nakonec rozmyslely - údajně proto, aby novinka z TPCA přesně zareagovala na nová auta Volkswagen up!, Škoda Citigo a Seat Mii, která se vyrábějí v Bratislavě.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111