V případě odchodu Británie z Evropské unie bez dohody budou muset některé evropské aerolinky předložit úřadům během dvou týdnů od brexitu úřadům plán, aby mohly i nadále létat uvnitř unie. Ten spočívá v tom, že letecké společnosti, které létají uvnitř unie, musí být vlastněny a ovládány jen společnostmi z EU. U některých firem odchod Británie z unie způsobí, že už většinu budou ovládat mimounijní vlastníci.

EU tímto krokem vychází vstříc několika leteckým společnostem, které by v případě tvrdého brexitu jinak mohly přijít o licenci na lety uvnitř unie.

"Všechny aerolinie, kterých se brexit dotkne, mohou po dobu šesti měsíců provozovat své lety po Evropě," uvedl pro HN generální ředitel pro mobilitu a dopravu Evropské komise Henrik Hololei. Zároveň ale dodal, že společnosti budou muset splnit dvě podmínky. Kromě již zmíněného plánu, na jehož předložení mají dva týdny, musí následně tyto kroky za dozoru úřadů plnit.

"Po dvou měsících budou úřady kontrolovat, zda aerolinky plní svůj plán. Pokud plán plnit nebudou, úřady o tom informují Evropskou komisi," řekl Hololei.

Problém s většinou mimoevropských akcionářů, do kterých se nově bude počítat i Británie, řeší i letecké společnosti, které v Británii nemají ani sídlo. Podle Hololeie se problém týká paradoxně i firem, které sice létají v evropském vzdušném prostoru, ve Spojeném království se ale vůbec neocitnou.

Zbývá vám ještě 50 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte:
  • Jak se připravují letecké společnosti na brexit.
  • Co přesně požaduje po aerolinkách evropská legislativa a jaké jsou výjimky.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se