Představitelé hnutí ANO neradi slyší, že jejich kampaň před víkendovými komunálními volbami je několikanásobně dražší, než kolik za ni utrácí konkurence. Předběžné údaje o zaplacených částkách ukazují, jak moc šéfovi hnutí, premiérovi Andreji Babišovi, záleží na zisku co nejvíce zastupitelských křesel v obcích. Hlavně v Praze, kde ANO obhajuje post primátora po dosluhující a kritizované Adrianě Krnáčové.

"Náklady na komunální a senátní kampaň budou přibližně 130 milionů korun. Je to součet s jarní částí kampaně," říká Vladimír Vořechovský z PR týmu ANO. Hnutí tak dává do současných voleb více peněz než do loňských parlamentních. Využívá toho, že finanční stropy pro komunální kampaně neplatí. Když se před dvěma lety zaváděly, politici mezi ně komunální volby nezařadili. Na rozdílech mezi výdaji ANO a ostatních stran se to projevuje.

Druhá nejsilnější parlamentní strana ODS počítá s podstatně nižší sumou než premiérovo hnutí. "Naše výdaje by se měly pohybovat mezi 30 a 40 miliony," uvedla její mluvčí Jana Havelková.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Co vše využívá v kampani hnutí ANO v hlavním městě?
  • Jak reagují soupeři z jiných politických stran?
  • Proč mluví politici o zavedení finančních limitů i pro komunální volby?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se