Credo Ventures je jedním z největších českých investičních fondů, který peníze vkládá do technologických start-upů. Pomohl tak například firmě Apiary, kterou loni koupil americký gigant Oracle, nebo rumunskému start-upu UiPath. Tento výrobce softwarových robotů, na nějž Credo Ventures vsadil osm milionů dolarů a drží v něm podíl "ve vyšších jednotkách procent", se letos na jaře stal pověstným "jednorožcem", když jeho hodnota dosáhla miliardy dolarů. Koncem září pak byl UiPath oceněn dokonce na tři miliardy dolarů.
Za českým fondem stojí několik desítek českých a slovenských investorů včetně zakladatelů softwarové firmy Avast Pavla Baudiše a Eduarda Kučery a majitelů skupiny RSJ v čele s Karlem Janečkem. Credo Ventures spoluzaložil a vede Ondřej Bartoš.
Jak se podle vašich zkušeností za poslední roky změnila česká startupová scéna?
Je to velká změna. Za posledních pět až deset let se ta scéna stala podstatně aktivnější, mainstreamově sledovanější, takže na ní vidíme i spoustu šumů a iluzí. Zároveň ale platí, že lze vidět i mnohem víc zajímavých věcí. Takže celkově bych to hodnotil jako správný trend.
Tou sledovaností myslíte, že už se obecně ví, co je to start-up, nebo že má víc lidí zájem o zakládání firem na tomto modelu?
Znamená to spíš to první. Ale jestli lidé vědí, co je to start-up, tím si nejsem jistý. Řekl bych, že většina nejspíš ne. To slovo se ale stalo módním a stejně tak se stalo módou dělat věci, které lidé viděli ve filmu The Social Network (Sociální síť, americký snímek z roku 2010, pozn. red.). Lidé víc vnímají jako hrdiny lidi typu Elona Muska, chlapce okolo Snapchatu, Facebooku, Twitteru a tak dále. To vytvořilo obraz, že mít start-up je sexy, zajímavé a hip.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111