Spotify věří, že dokáže uživatelům nabídnout reklamy, které budou chtít sledovat. Největší hudební služba na světě testuje zásadní změnu svého obchodního modelu. Ten do značné míry spoléhal na to, že otravné reklamy donutí dostatečně velkou část uživatelů platit za prémiovou verzi. Firma už v Austrálii nabízí možnost neomezeně přeskakovat reklamy.

Firma tento krok vysvětluje tím, že chce uživatelům nabídnout lépe cílené reklamy, které jsou zajímavější i pro inzerenty – ti za přeskočené reklamy nebudou muset platit, cena aktivně sledovaných spotů ale pravděpodobně vzroste.

Podle údajů magazínu AdAge vzrostl objem reklamy v hudebních službách na 1,6 miliardy dolarů. Spotify je největší prodejce tohoto druhu reklamy za americkou službou Pandora. Za poslední čtvrtletí Spotify utržilo za reklamy 158 milionů dolarů.

Spotify plánuje zpřístupnit přeskakování reklam i mimo Austrálii, termín a přesné podmínky zatím firma neoznámila. Bezplatnou verzi služby přitom používá přibližně 100 milionů lidí, za přístup ke kvalitnějšímu zvuku a možnosti stahovat hudbu pro off-line poslech platí asi 80 milionů zákazníků.

Do konce roku chce firma získat ještě dalších 10 až 15 milionů předplatitelů. Ani růst předplatitelů a nový přístup k reklamě však neznamená, že se Spotify stane ziskovou firmou, ve druhém čtvrtletí roku 2018 firma zvýšila svou ztrátu meziročně o 14 procent na 90 milionů dolarů.