„Lidé jsou pro naši firmu klíčoví, proto chceme mít dlouhodobě dostatek nejen kvalifikovaných, ale i spokojených a motivovaných zaměstnanců a obchodních zástupců. Z toho důvodu jejich spokojenost průběžně monitorujeme, vyhodnocujeme a samozřejmě se snažíme vyvodit i vhodná opatření, aby naši zaměstnanci byli u nás spokojení,“ říká HR manažerka společnosti Provident Financial Kateřina Brikciová s tím, že je to zvlášť důležité v současné době, kdy je nezaměstnanost na rekordně nízké úrovni a je velký problém kvalitní lidi nejen získat,ale i dlouhodobě udržet.

Dobrý plat je samozřejmost, stále důležitější jsou i nepeněžní odměny

Provident svým zaměstnancům nabízí kromě dnes již standardních benefitů, jako jsoutýden dovolené nad rámec zákona či příspěvek na penzijní nebo životní pojištění, nabízí i pružnou pracovní dobu, možnost práce z domova, práci na zkrácený úvazek, tři dny placeného volna pro novopečené otce nad rámec zákona nebo zkrácený pracovní týden (jen 37,5 hodiny).

Velice motivující je pro zaměstnance vzrůstající poměr variabilní složky mzdy, na němž oceňují, že výši mzdy ovlivňují svým vlastním pracovním výkonem,“ uvádí K. Brikciová s tím, že stále víc zaměstnanců upřednostňuje před jednorázovou peněžní odměnou např. odměnu ve formě flexipasů nebo bodů v systému kafeteria. „Prostřednictvím kafeterie mohou zaměstnanci získávat slevy nebo takzvaný cash-back, kdy se jim část bodů po nákupu do kafeterie vrací. Takovéto benefity jsou pro ně daňově výhodnější a často flexibilnější,“ vysvětluje Brikciová.

Dle jejích slov uchazeči o práci stále častěji požadují společenskou odpovědnost firmy, možnost seberealizace a uspokojení z dobře vykonané práce. Mzda a benefity tak rozhodně v současné době nejsou jedinými kritérii, podle nichž se uchazeči o práci rozhodují. Naopak největší strach a obavy dle jejích slov mají jak uchazeči o práci, tak stávající zaměstnanci hlavně z tlaku na výsledky, stresu a časové nebo psychické náročnosti práce.

Méně tradiční benefity

Za méně tradiční benefity, které Provident svým zaměstnancům nabízí, lze označit například kolárnu a sprchu na pracovišti, velké množství společenských a sportovních akcí, dva dny placeného volna na dobrovolnické aktivity či již zmíněné tři dny volna nad rámec zákona pro novopečené otce.

„Naši zaměstnanci mají také možnost využít bezplatnou linku pomoci v tíživé životní situaci, na níž jim je k dispozici řada odborníků jako například právník či psycholog. Věřím, že i díky nastavené firemní kultuře a přátelským vztahům, které v naší firmě panují, tuto službu zatím téměř vůbec nepotřebovali využít,“ dodává na závěr Kateřina Brikciová.