O sbírání limitovaných a vzácných druhů sportovních bot neměl ještě nedávno Miroslav Hokeš ani tušení. Pak ale jeho dcera zatoužila po vzácných keckách a to byl pro něj začátek sběratelské vášně. "Moje dcera si někdy před třemi lety vzala do hlavy, že by chtěla nějaké boty Yeezy 350 a že se nikde nedají sehnat, protože jsou celkem vzácné," říká Hokeš. Začal tedy hledat na webu a zjistil, že u podobných limitovaných párů to funguje tak, že po světě je jen pár prodejců, kteří mají autorizaci a možnost ty boty prodávat, zbytek si je kupuje přes dealery a takzvané přeprodejce.

"Zjistil jsem, že jedinou cestou, jak je získat, je vyhrát raffle neboli losovačku. Vydal jsem se proto na akci před pražským obchodem Footshop, kde se sešlo snad tisíc lidí," popisuje Hokeš. Právě Footshop se od svého vzniku v roce 2012 propracoval na pozici nejvýznamnějšího hráče na české a slovenské sneakers scéně a lidé sem pro boty jezdí z Polska, Německa nebo i Maďarska. V loňském roce prodal zboží za 374 milionů korun.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Dále se dočtete
  • - jak tento fenomén vůbec vznikl
  • - o konkrétních příkladech sběratelů i samotných bot
  • - o nejvyhledávanějších teniskách
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se