Horké letní počasí a stále těžší shánění nových lidí do firmy vede zaměstnavatele k tomu, aby zmírnili striktní pravidla oblékání. Snaží se tak vyhovět stávajícím zaměstnancům a zároveň doufají, že do uvolněné atmosféry snadněji přivábí nové.

Že má i taková maličkost, jako je svoboda v oblékání, dopad na zájem uchazečů o práci, dokládá výzkum americké firmy OfficeTime. Mezi uchazeči o práci odhalil, že téměř třetina dává přednost společnostem s neformálním přístupem k tomu, jak by se měli zaměstnanci do práce oblékat.

Změnami proto prochází i konzervativní oblast poradenství. "Potřebujeme úzce profilované, a tedy ne vždy lehce dostupné experty. Kvůli tomu v oblasti dress codu děláme kompromisy, o kterých bychom v minulosti vůbec neuvažovali," říká Olga Lamačková, HR ředitelka české pobočky mezinárodní sítě poradenských společností EY. Zaměstnanci firmy tak už například nemusí nosit kravatu a k obleku si mohou obléknout barevné ponožky. Dámám firma nově povolila lodičky s otevřenou špičkou. 

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Co o člověku řekne při jednání modrá nebo černá barva oblečení?
  • Jaké v oblékaní jsou nejčastější chyby tuzemských manažerů a manažerek?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se