Nejznámější sociální síť Facebook čelí asi největšímu skandálu za celou svou historii. Renomované tituly The New York Times a The Observer přinesly informace o zneužití dat padesáti milionů lidí pro účely politických kampaní. Skandál je spojen se společností Cambridge Analytica, která neoprávněně získala informace o uživatelích Facebooku, jejich chování i zájmech a podle dostupných zpráv je použila pro vývoj vlastních nástrojů, které se využívají například v předvolebních kampaních.

Napříč médii i politickou scénou se v reakci na tento skandál ozývají nejrůznější volání, od potřeby větší kontroly po potřebu větší regulace. Ale tak je tomu pokaždé, když se něco stane. První reakce, úleková, velí zakázat, zrušit, omezit, zregulovat. To by nás nemělo překvapit. Zajímavější otázka je, co je s tím reálně možné udělat, aby to bylo opravdu účinné.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se