Ke standardním demokratickým volbám patří standardní volební kampaň. S politováním nutno říci, že v Česku před prezidentskými volbami taková kampaň neprobíhá. A je to jednoznačně vina stávajícího prezidenta Miloše Zemana. Ke standardní kampani neoddělitelně patří vzájemná konfrontace kandidátů. Voliči mají právo vidět, jak dokážou reagovat, jaká je jejich současná mentální i fyzická kondice, jak si stojí v porovnání s ostatními. Jen v přímé konfrontaci ve formě živých debat se mohou vyjevit skutečné kvality uchazečů o funkci, jen tak se mohou voliči kvalifikovaně rozhodnout. Zeman ale debaty s protikandidáty odmítá a tím vlastně voličům odpírá možnost kvalifikovaného rozhodování.

Zeman na to šel chytře. Vymyslel příběh "vždyť mě znáte, do debat nemusím". Je to podobné, jako kdyby se výrobce známého pracího prášku bránil zařazení svého výrobku do srovnávacího testu s novinkami a volal: "Na co nějaké srovnávání, vždyť ten náš produkt znáte! Pere báječně!" Výrobci prášku by něco takového asi neprošlo, jenže Zemanovi to prochází v pohodě. Reklamní hesla: "Prášek XY znovu!" a "Zeman znovu!" jsou sice ideově stejně dutá, ale Zeman má výhodu, že se srovnávacímu testu může v pohodě vyhnout.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se