Když na začátku tisíciletí časopis Economist otiskl velký a jednoznačně pozitivně laděný článek o expanzi mladoboleslavské Škody, stejně v úvodu čtenářům naservíroval výklad, co název tradičního českého výrobce aut znamená. Pokušení opepřit text o slovní hříčku autor neodolal i kvůli jménu tehdejšího mluvčího Milana Smutného, přestože sám uznal, že takové vtipy už neodpovídají skutečnosti.

Škoda míří k novému prodejnímu rekordu. Dobré výsledky české automobilky začínají vadit německým odborářům

Škoda tehdy měla za sebou desetiletí pod křídly Volkswagenu, během něhož převzala důraz na kvalitu i koncernovou techniku, prodávala už dvě nové modelové řady, které sbíraly ceny za spokojenost zákazníků, ale stále za sebou táhla velkou zátěž.

Pověst na vyspělých trzích jí zdevastovala hlavně 70. léta a začátek 80. let, kdy se Československo bez deviz za exportovaná auta neobešlo, ale při tehdejší kvalitě a extrémní koncepční zastaralosti je obchodníci mohli udat jenom za velmi nízké ceny. I tak byla jejich pověst mizerná. Vtipy, jaké se tady vyprávěly o trabantech, se v (nejen) britském podání točily kolem škodovek a trvalo poměrně dlouho, než povědomí o nich zesláblo.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se