reklama

Stavaře ničí jejich vlastní slevy: Firmy nabízí u veřejných zakázek výrazně nižší ceny, než stát očekává. To může vést k jejich krachu

  • Stavební firmy jdou častěji do rizika a u veřejných zakázek sráží cenu výstavby až o polovinu.
  • To může vést ke krachu některých společností.
  • Stavaři si stěžují, že hlavním kritériem u veřejných zakázek zůstává nejnižší cena. Zakázek navíc není tolik, kolik se slibovalo.
  • Stavební firmy musí zvyšovat platy zaměstnancům a platit více za suroviny. Stále více investují do právníků.
jarvis_59d65a42498e27acc31fa83f.jpeg Například úsek dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se aktuálně opravuje. Foto: ČTK

Tuzemské stavební firmy se ve veřejných soutěžích předhánějí, kdo dokáže postavit levněji dálnice, železnice a nemovitosti. Některé jsou státu ochotné slíbit výstavbu i za polovinu odhadní ceny. Podle ministerstva dopravy může tento trend brzy vést k bankrotu některých společností, podobně jako se to před několika lety stalo v Polsku.

"Nechceme, aby k tomu došlo, ale pokud jsou ceny takto dlouhodobě nastavené, zřejmě si budeme muset projít několika krachy, než se situace opět narovná," řekl na včerejší konferenci o dopadu cen na kvalitu staveb náměstek ministerstva dopravy Tomáš Čoček.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Adam Váchal
Přeposlat
Diskuse

Nové testovací centrum automobilky BMW u Sokolova svým významem předčí stávající centra v západní Evropě

Hodnota kryptoměn je už 11 bilionů korun. Bitcoinu věří Musk nebo McAffee, jiní varují před rostoucí bublinou

Víceleté gymnázium nemusí být kvalitnější než základní škola, zjistili vědci. Mívá lepší učitele, zároveň ale větší třídy, upozorňuje Münich

Číňané představili návrh lázeňských Pasohlávek. U Nových Mlýnů chtějí postavit hotel a desítky bytů

Dárky nakupte nejpozději v pondělí, jinak je nestihneme doručit, radí e-shopy. Češi v nich před svátky utratí 38 miliard korun

reklama