reklama

Volvo mění koncepci svých servisů. Přidá osobnější přístup a rychlejší opravy

Čtěte více: Volvo | servis | automobilový průmysl
  • Volvo v Česku představilo novou koncepci servisu, kterou označuje jako Personal Service.
  • Její největší výhodou oproti stávajícím službám je osobní přístup technika k zákazníkovi.
  • Většina oprav má zabrat nejvýše hodinu, proto k servisu patří i speciální čekací salonek.
Volvo představilo novou koncepci svého servisu. Volvo představilo novou koncepci svého servisu. Foto: VOLVO

Servis automobilu, tak jak jej známe doposud, je u Volva minulostí. V rámci konceptu Personal Service švédská automobilka sází na osobnější přístup k jednotlivým zákazníkům. První servisní centrum podle nového konceptu bylo v Česku otevřeno v Brně a ve Zlíně, následovat mají i ostatní dealeři z dalších měst.

Základním prvkem osobního servisu, jak se dá název služby přeložit, je odstranění přijímacího technika. S ním zákazníci normálně komunikují při předávání vozu a ten následně domlouvá jednotlivé úkony s mechaniky. "Každý zákazník získá s novým servisním konceptem vlastního osobního technika, který se postará o vše – od sjednání servisní schůzky až po provedení vlastního servisu nebo opravy. Poté vůz osobně předá s vysvětlením, jaké práce na něm provedl," popsalo Volvo fungování servisu.

Osobní technik by se měl o "svého" zákazníka starat po celou dobu vlastnictví vozu Volvo. Švédská automobilka věří, že to pomůže vytvořit vztah mezi technikem a majitelem. Ten se pak přetaví například v loajalitu zákazníků Volva k jeho autorizovaným servisům a může se stát také hlediskem při koupi dalšího automobilu.

Značka uvádí, že většina oprav bude hotová do hodiny (v rámci zefektivnění práce budou na jednom autě pracovat vždy dva technici), zákazník proto může na vůz počkat přímo v servisu. Pro tyto účely jsou vybudovávány speciální salonky, které mají svým stylem připomínat skandinávské obývací pokoje. V takovém prostoru je k dispozici třeba wi-fi připojení k internetu. Zajímavým zpestřením čekání je možnost sledovat práce na vozidle přes sklo oddělující servis a "čekárnu".

Poprvé Volvo koncept osobního servisu představilo na sklonku roku 2014 společně s novou strategií značky. V jejím rámci například omezila účast na velkých světových autosalonech. Tehdejší časový plán počítal s tím, že v roce 2018 budou mít všechny prodejny Volva na světě tento typ servisu. Teď je značka o trochu zdrženlivější, napříč světem bude nový servis dostupný v roce 2020, o dvanáct měsíců dříve má mít svého osobního technika 90 procent zákazníků.

Důvodem časové prodlevy je doba, za niž osobní servis dokážou jednotlivá zastoupení značky uvést do provozu. "Implementace nového servisního konceptu v rámci jednotlivých prodejen trvá přibližně 18 měsíců, z čehož časově nejnáročnější (asi 12 měsíců) je přestavba servisu a showroomu, vlastní zavádění nového postupu zabere v optimálním případě 6 měsíců," uvedla automobilka. V Česku je možné nový servis zatím navštívit v Brně a ve Zlíně.

Jan Matoušek
Přeposlat
Diskuse
reklama

Z pražských sídlišť by se mohly stát vyloučené lokality. Vzor pro uzdravování panelových ghett ukazuje Nizozemsko

Šokuje mě, když vidím lidi pracující ve fabrikách za 16 tisíc. Pro mnohé se toho od socialismu moc nezměnilo, říká Zaorálek

Koruna je tam, kde byla před intervencemi. Posilování ale může zarazit úspěch Okamury a komunistů

Vlk z Wall Street míří do Česka. Dravý byznysmen bude v Praze radit podnikatelům, jak dosáhnout větších obratů

Větší rozdíl mezi mzdami mužů a žen je v rámci EU už jen v Estonsku, ukázala nová studie

reklama