reklama

Byty v novostavbách izolují hluk stejně špatně jako ty v paneláku. Ochrana je v Česku dlouhodobě podceňovaná, říká znalec

Rozhovor
Čtěte více: novostavby | panelák | izolace | hluk
  • Koupě drahého bytu v novostavbě neznamená, že budou mít lidé doma větší klid než v paneláku.
  • Bytové domy se až na výjimky staví na hraně toho, co požadují normy.
  • V rozhovoru pro HN to říká Pavel Rubáš, zástupce ředitele státního podniku Technický a zkušební ústav stavební Praha.
jarvis_59d3c4d2498e27acabb4444f.jpeg Pavel Rubáš vystudoval obor pozemní stavby a konstrukce na ČVUT v Praze, kde získal i doktorát. Foto: HN – Zbyněk Pecák

Koupě drahého bytu v novostavbě neznamená, že budou mít lidé doma větší klid než v paneláku. Bytové domy se až na výjimky staví na hraně toho, co požadují normy. "Lidé si kupují byt podle krásné dlažby nebo kuchyňské linky, ale nikoliv podle hluku, protože ten není vidět," popisuje Pavel Rubáš, zástupce ředitele státního podniku Technický a zkušební ústav stavební Praha.

HN: Lidé si na hluk v novostavbách stěžují dlouhodobě. Horší se v tomto směru kvalita domů?

Existuje určité procento staveb, asi pět procent, které s tím mají problém, ale jejich počet se v čase příliš nemění. Neodvážil bych se říct, že se zhotovitelé výrazně zhoršují.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Martina Marečková
Přeposlat
Diskuse

Nové testovací centrum automobilky BMW u Sokolova svým významem předčí stávající centra v západní Evropě

Hodnota kryptoměn je už 11 bilionů korun. Bitcoinu věří Musk nebo McAffee, jiní varují před rostoucí bublinou

Víceleté gymnázium nemusí být kvalitnější než základní škola, zjistili vědci. Mívá lepší učitele, zároveň ale větší třídy, upozorňuje Münich

Číňané představili návrh lázeňských Pasohlávek. U Nových Mlýnů chtějí postavit hotel a desítky bytů

Dárky nakupte nejpozději v pondělí, jinak je nestihneme doručit, radí e-shopy. Češi v nich před svátky utratí 38 miliard korun

reklama