reklama

V Česku nastává nový boom výstavby nákupních parků. Developeři cílí už i na menší města

  • Kde se nevyplatí stavět klasická obchodní centra, tam developeři přicházejí s projekty nákupních parků.
  • Cílí už i na menší města, hlavně ve Středočeském kraji. Často v nich nežije ani pět tisíc obyvatel. Rozloha obchodních prostor se však z toho důvodu zmenšuje.
  • Podle odborníků se v dohledné době dočká proměny řada již stávajících nákupních parků. Po vzoru západní Evropy se v nich začnou objevovat restaurace i prodejny s módními značkami.
jarvis_5989fcf7498e27acf60957e0.jpeg Největším dokončeným nákupním parkem loňského roku byl projekt OC Rotunda v Havířově o rozloze 6300 metrů čtverečních. Foto: Archiv HN

Zatímco do stavby nových obchodních domů se dnes pouští málokdo, stále více developerů investuje peníze do výstavby nákupních parků. Ty se nacházejí většinou na okrajích měst a jejich součástí je jen několik samostatných prodejen s potravinami, textilem či elektronikou. Na rozdíl od klasických obchodních center nemají tyto retail parky zastřešenou pasáž a do jednotlivých obchodů se vchází přímo z parkoviště.

Podle průzkumu poradenské společnosti Cushman & Wakefield v Česku nastává boom výstavby nákupních parků. Těch je nyní v tuzemsku 192, přičemž developeři plánují v následujících letech postavit dalších 66. Letošní rok bude přitom jeden z vůbec nejsilnějších. Developeři dokončí 55 tisíc metrů obchodních ploch v nákupních parcích. To je nejvíce od roku 2008.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Adam Váchal, Martina Marečková
Přeposlat
Diskuse

Sanofi prodá divizi generik, její vlajkovou lodí je česká Zentiva. Cena se může pohybovat kolem tří miliard eur

Babiše se Zaorálkem čeká stíhací závod. Během večera se utkají ve dvou superdebatách

Brněnskou společnost Moravia IT kupují za sedm miliard Britové. Firma patří v oboru k největším na světě, stojí za překlady Windows

Kdo chce zavést právo nebrat šéfovi telefon? A kdo chce snížit DPH na květiny? Zkuste si, jestli poznáte strany podle programu

Babiš kritizoval Kellnera. O2, která spadá do miliardářova portfolia, poté rozeslala SMS propagující knihu Boss Babiš

reklama