reklama

Čeští developeři míří za hranice. Do dalších zemí je žene komplikovaná administrativa a nedostatek pozemků

  • Českých nemovitostí v zahraničí přibývá. Tuzemské firmy je více nakupují i samy staví. Důvodem je komplikovaná výstavba v Praze.
  • Čeští investoři sází především na rostoucí trhy. Konkrétně je zajímá Maďarsko.
  • Na vzestupu je také Rumunsko, kde před časem nakupovala PPF Petra Kellnera. Do ciziny míří i rezidenční developeři. Ti přitom většinou zůstávají v regionech, kde jsou silní.
jarvis_590cb487498ef4a7dddc8e45.jpeg PPF má zájem o Rumunsko: Skupina PPF Petra Kellnera loni na podzim koupila v rumunské Bukurešti kancelářský komplex Metropolis Center za více než miliardu korun. Foto: Soravia Group

Počet firem, které chtějí v zahraničí vydělat na nemovitostech, roste. Do zahraničí se derou i někteří developeři zaměření na výstavbu bytů, kteří se přitom v Česku většinou drží ověřených měst či regionů.

"Čeští rezidenční developeři hledají kvůli zdlouhavému procesu povolování a také nedostatku vhodných lokalit v Praze projekty v zahraničí. Mezi nimi je velmi populární Bratislava," popisuje Zdeněk Špaček z realitněporadenské společnosti JK Advisory.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Adam Váchal
Přeposlat
Diskuse

Češka je mezi nejvlivnějšími Evropany. Europoslankyně Sehnalová už šest let bojuje proti dvojí kvalitě potravin

Díky chybě v programu by mobily mohly mít dvojnásobně delší výdrž baterie než nyní, tvrdí student z Brna. Vyhrál soutěž IT diplomek

Téma lithium otevřela dezinformační média, na sociálních sítích s ním bodovali Babiš a Okamura. Po volbách utichlo

Jízda bitcoinu má znaky bubliny. Investoři mu ale věří a cenu žene vzhůru i přebytek hotovosti, který nemají kam umístit

Severní Korea se bojí námořní blokády ze strany USA. Považovali bychom ji za vyhlášení války, prohlásil vládní list

reklama