reklama

Do komerčních realit začínají proudit peníze z exotických zemí

Čtěte více: Reality | investice reality | exotika
  • Objem peněz plynoucích do komerčních nemovitostí v regionu střední a východní Evropy stabilně roste několik let v řadě.
  • Mění se ale profil kupujících, ukazuje studie poradenské společnosti Colliers International.
  • Investorů z ekonomicky silných západoevropských zemí, USA a Kanady za posledních šest let ubylo ve prospěch zájemců z Asie a Jihoafrické republiky.
jarvis_58da9180498ef2e14547e886.jpeg Rekordní byl loni prodej pražského komplexu kanceláří a obchodů Florentinum čínské skupině CEFC za 283 milionů eur. Foto: HN - Jiří Koťátko

Objem peněz směřujících do komerčních nemovitostí v regionu střední a východní Evropy stabilně roste, ovšem mění se profil kupujících. Investorů z ekonomicky silných západoevropských zemí, USA a Kanady za posledních šest let ubylo ve prospěch zájemců z Asie a Jihoafrické republiky.

Nová studie mezinárodní poradenské společnosti Colliers International upozorňuje, že zatímco v roce 2011 tvořil podíl investic z Asie a JAR dvě procenta z celkových 6,5 miliardy eur, loni to bylo už 36 procent z 12,2 mi­liardy. Colliers zahrnula do regionu střední a východní Evropy Českou republiku, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Martina Marečková
Přeposlat
Diskuse

Nové testovací centrum automobilky BMW u Sokolova svým významem předčí stávající centra v západní Evropě

Hodnota kryptoměn je už 11 bilionů korun. Bitcoinu věří Musk nebo McAffee, jiní varují před rostoucí bublinou

Víceleté gymnázium nemusí být kvalitnější než základní škola, zjistili vědci. Mívá lepší učitele, zároveň ale větší třídy, upozorňuje Münich

Číňané představili návrh lázeňských Pasohlávek. U Nových Mlýnů chtějí postavit hotel a desítky bytů

Dárky nakupte nejpozději v pondělí, jinak je nestihneme doručit, radí e-shopy. Češi v nich před svátky utratí 38 miliard korun

reklama