reklama

Do komerčních realit začínají proudit peníze z exotických zemí

Čtěte více: Reality | investice reality | exotika
  • Objem peněz plynoucích do komerčních nemovitostí v regionu střední a východní Evropy stabilně roste několik let v řadě.
  • Mění se ale profil kupujících, ukazuje studie poradenské společnosti Colliers International.
  • Investorů z ekonomicky silných západoevropských zemí, USA a Kanady za posledních šest let ubylo ve prospěch zájemců z Asie a Jihoafrické republiky.
jarvis_58da9180498ef2e14547e886.jpeg Rekordní byl loni prodej pražského komplexu kanceláří a obchodů Florentinum čínské skupině CEFC za 283 milionů eur. Foto: HN - Jiří Koťátko

Objem peněz směřujících do komerčních nemovitostí v regionu střední a východní Evropy stabilně roste, ovšem mění se profil kupujících. Investorů z ekonomicky silných západoevropských zemí, USA a Kanady za posledních šest let ubylo ve prospěch zájemců z Asie a Jihoafrické republiky.

Nová studie mezinárodní poradenské společnosti Colliers International upozorňuje, že zatímco v roce 2011 tvořil podíl investic z Asie a JAR dvě procenta z celkových 6,5 miliardy eur, loni to bylo už 36 procent z 12,2 mi­liardy. Colliers zahrnula do regionu střední a východní Evropy Českou republiku, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Martina Marečková
Přeposlat
Diskuse

Plzeňský hejtman vítal Zemana kritikou, odsoudil jeho slova o Krymu. S lidmi, kteří dělají ostudu Česku, neobědváme, přidali se zastupitelé

Konec boomu hypoték? Poprvé za pět let jich po prázdninách ubylo, přesto může být letošek nadále rekordní

Volební deník Petra Honzejka, díl 17.: Jak Kalousek zavelel k útoku na ODS a piráty a proč se mu to může vymstít

Gott nebo Jágr budou v zahraničí propagovat méně známé regiony Česka. Projekt CzechTourismu vyjde na 22,5 milionu

Sloupek Martina Malého: Volič mezi svobodou a jistotou

reklama