reklama

Ruské banky nechtějí domácí čipy pro platební karty

Čtěte více: Rusko | sankce | karta | banka
  • Výrobci platebních karet nechtějí příliš používat ruské čipy, nehledě na to, že je stát dotuje.
  • Důvodem je vyšší cena a horší technické charakteristiky ruských výrobků.
  • Ty jsou určeny pro karty ruského systému Mir.
  • Platební systém Mir je ruskou odpovědí na západní sankce kvůli anexi Krymu a agresi na Donbasu.
jarvis_591dccf1498e14905ca8b94e.jpeg Od července letošního roku musí přijímat karty Mir všechny bankomaty v Rusku. Ovšem velký zájem o ně není. Foto: Mironline

Kreml v rozpočtu na letošní rok seškrtal dotace domácím výrobcům čipů pro platební karty ze 750 milionů rublů na 250 milionů (asi 117 milionů korun). Důvodem je to, že výrobci karet pro nový platební systém Mir, za nímž stojí velké ruské banky, dávají přednost čipům ze zahraničí.

V Rusku přitom existují dva výrobci kartových čipů: Mikron a Angstrem-T. Představitel Mikronu Andrej Dianov řekl moskevskému listu Vedomosti, že jeho společnost vhodné čipy už vyvinula. "Podle jednání, která vedeme s výrobci karet, budeme schopni rychle dodat pět milionů čipů," upřesnil Dianov. Dodal ale, že by státní dotace měla vzrůst. Podle současného rozpočtu doplácí stát na každou kartu padesát rublů.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Ondřej Soukup
Přeposlat
Diskuse

Dárky nakupte nejpozději v pondělí, jinak je nestihneme doručit, radí e-shopy. Češi v nich před svátky utratí 38 miliard korun

Nové testovací centrum automobilky BMW u Sokolova svým významem předčí stávající centra v západní Evropě

Číňané představili návrh lázeňských Pasohlávek. U Nových Mlýnů chtějí postavit hotel a desítky bytů

Na českých vysokých školách přibývá studentů z bývalého Sovětského svazu a pomalu vytlačují Slováky

Sociální sítě Miloše Čermáka: Chcete mít větší ego? Naučte se jinak vyprávět svůj příběh, radí psycholog

reklama