reklama

Ruské banky nechtějí domácí čipy pro platební karty

Čtěte více: Rusko | sankce | karta | banka
  • Výrobci platebních karet nechtějí příliš používat ruské čipy, nehledě na to, že je stát dotuje.
  • Důvodem je vyšší cena a horší technické charakteristiky ruských výrobků.
  • Ty jsou určeny pro karty ruského systému Mir.
  • Platební systém Mir je ruskou odpovědí na západní sankce kvůli anexi Krymu a agresi na Donbasu.
jarvis_591dccf1498e14905ca8b94e.jpeg Od července letošního roku musí přijímat karty Mir všechny bankomaty v Rusku. Ovšem velký zájem o ně není. Foto: Mironline

Kreml v rozpočtu na letošní rok seškrtal dotace domácím výrobcům čipů pro platební karty ze 750 milionů rublů na 250 milionů (asi 117 milionů korun). Důvodem je to, že výrobci karet pro nový platební systém Mir, za nímž stojí velké ruské banky, dávají přednost čipům ze zahraničí.

V Rusku přitom existují dva výrobci kartových čipů: Mikron a Angstrem-T. Představitel Mikronu Andrej Dianov řekl moskevskému listu Vedomosti, že jeho společnost vhodné čipy už vyvinula. "Podle jednání, která vedeme s výrobci karet, budeme schopni rychle dodat pět milionů čipů," upřesnil Dianov. Dodal ale, že by státní dotace měla vzrůst. Podle současného rozpočtu doplácí stát na každou kartu padesát rublů.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Ondřej Soukup
Přeposlat

ON-LINE: Policie z útoku v Barceloně podezřívá 18letého chlapce, je na útěku. Počet obětí se zvýšil na čtrnáct

Čínská CEFC jedná o koupi podílu v ruské společnosti Rosněfť, podle zdrojů blízkých jednání získá část ze sítě čerpacích stanic

Rychle rostoucí ekonomika snižuje zadlužení Česka. Pokud vlády nezačnou rozhazovat, bude dluh jedním ze tří nejnižších v EU

Nabourání 24 aut si nepamatuji. Zapil jsem léky na spaní alkoholem a probral se až v policejním voze, řekl u soudu expolicista Kadlec

Tuzemským aerolinkám rostly počty cestujících dvojciferným tempem. Nejvíce se jim dařilo v západní Evropě a Rusku

reklama