reklama

Útok na fotbalisty Dortmundu není jediný případ, kdy chtěl pachatel pomocí výbušnin vydělat na burze

Čtěte více: Německo | Dortmund | fotbal | útok
  • Za útokem na autobus fotbalového klubu Borussia Dortmund stála nejspíš snaha o rychlý výdělek na burze.
  • Se stejným záměrem letos chystal útok také osmačtyřicetiletý Američan. Ten měl v plánu ovlivnit cenu akcií maloobchodního řetězce.
  • Podobné případy "burzovních atentátů" jsou ojedinělé. Podle studie společnosti CGI se však pro firmy stále větší hrozbou stávají hackeři.
Vše nasvědčuje tomu, že útočník z Dortmundu provedl útok s výhledem finančního zisku. Vše nasvědčuje tomu, že útočník z Dortmundu provedl útok s výhledem finančního zisku. Foto: ČTK

Atentátník, který nastražil výbušniny na autobus fotbalového klubu Borussia Dortmund, chtěl podle německé prokuratury svůj útok v první řadě zpeněžit. Motivem jeho činu měla být burzovní spekulace. Osmadvacetiletý Sergej W., který má ruské i německé občanství, před útokem nakoupil 15 tisíc opcí na akcie klubu a po následném propadu ceny chtěl jako držitel těchto opcí vydělat. Nejde přitom o jediný případ v poslední době, kdy se takto někdo rozhodl ovlivnit situaci na burze.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Adam Váchal
Přeposlat
Diskuse

Cetelem se změnil na internetovou banku Hello bank, účet lze založit on-line. Zkušenosti z Česka chce využít při další expanzi

Telička chce ovlivnit volbu prezidenta, půjde proti Zemanovi. Škodí naší společnosti a mává s naší zemí směrem na východ, říká

Špatná zpráva pro české výrobce. Prodeje aut klesají, dolů jde britský a nově i německý trh

Ve volbách jde o to, jestli Čechům zůstane svoboda, říká šéf TOP 09 Kalousek. S kým by šel do koalice proti Babišovi? Odpovídal on-line čtenářům

Volební deník Petra Honzejka, díl 16.: Zaorálek demonstruje sám proti sobě, lidovci loví voliče v lednici, Babiš blábolí. Kampaň zešílela

reklama