reklama

Čechům chybí sebevědomí, má cenu dohánět Rakousko?

Autor HN
Čtěte více: Rakousko | podnikání | start-up
  • Ve startupových centrech střední Evropy se často hovoří o tom, že začínající podnikatelé neumějí přetavit nápady ve fungující a vydělávající byznys. Pohled z Rakouska ukazuje, že jim možná chybí vyšší sebevědomí.
  • Státy střední a východní Evropy se možná až příliš soustředily na lákání zahraničních investic prostřednictvím daňových úlev a levné pracovní síly.
Šéf zahraniční rubriky Martin Ehl. Šéf zahraniční rubriky Martin Ehl. Foto: HN - Libor Fojtík

Marek Kirejczyk je spoluzakladatelem polského start-upu Daft Code a lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem přesně porozuměl, o co v jeho softwarovém světě jde. Co jsem ale před dvěma týdny při jeho prezentaci na podnikatelském kongresu Grow East! ve Vídni pochopil, bylo to, že jeden z jeho významných klientů je v Brazílii a že Kirejczyk a jeho kolegové se nebojí přemýšlet o svém byznysu globálně.

Když však padla během diskuse s dalším středoevropským podnikatelem Slovákem Gabrielem Števkem, zakladatelem serveru pro malé podnikatele Jaspravim.sk, otázka, kdy postkomunistické země střední Evropy ekonomicky doženou Západ, Marek i
Gabriel se shodli, že v několika příštích desetiletích ještě určitě ne.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Martin Ehl
Přeposlat
Diskuse

Česko čeká, zda před Vánoci znovu porostou sazby. Inflace v listopadu zpomalila, odhadují ekonomové

Investice do firem řízených ženami nám vynesou až 20 procent ročně, řiká spolumajitelka fondu Espira

Svět zatají dech. Musk otestuje na začátku roku obří raketu, cesta ke kolonizaci Marsu se otevře

Nechceme být levní, Češi na potravě pro psy a kočky nešetří, říká výrobce prémiových granulí

Žalobci asi odloží případ miliardové stavby jaderného meziskladu v Temelíně. Nejsou důkazy, že byl předražený

reklama