reklama

Twitter se změnil: 280 znaků musí stačit každému, jen Japonsko a Korea zůstanou při starém

Čtěte více: Twitter | internet | sociální sítě
  • Twitter zdvojnásobil limit pro počet písmen ve zprávách na 280 znaků.
  • Počet uživatelů, kteří narazí na nový limit, v testu klesl na jedno procento.
  • Firma varuje před krátkodobým zneužíváním nové podoby.
jarvis_59cbd211498e2987e06e8050.jpeg Twitter chce nalákat více uživatelů prodloužením ikonického limitu 140 znaků na zprávu. Foto: Shutterstock

Diskuse na sociální síti Twitter budou o něco obsáhlejší. Umění vyjádřit se srozumitelně ve 140 znacích se stává minulostí, nově budou mít uživatelé k dispozici dvojnásobek. Twitter k tomuto kroku sáhl, aby přilákal nové uživatele, když jiné snahy včetně spolupráce s NFL selhaly.

Nový limit pro psaní Twitter spustil v noci na středu, u uživatelů se bude projevovat postupně. Rozdíl v rozsahu zpráv označovaných jako tweety (v překladu „pípnutí“) ukazuje první odstavec naší zprávy. Tučně označená část představuje původních 140 znaků, zbytek odstavce má dalších 140 úhozů včetně mezer.

Twitter změnu oznámil na svém blogu poté, co změnu testoval na vybrané skupině uživatelů. Díky testování firma zjistila, že zatímco při omezení na 140 znaků narazí 9 procent uživatelů na limit, u dvojnásobně dlouhých tweetů je to pouze jedno procento. Impulzem k otestování nového limitu byla data o popularitě Twitteru – ta je výrazně vyšší v zemích, jako je Japonsko nebo Jižní Korea, kde díky obrázkovému písmu nepředstavuje 140 znaků omezení vyjadřovací schopnosti. V těchto zemích také zůstane v platnosti původní limit.

Twitter uvádí, že uživatelé, kteří mohli v průběhu testování psát delší tweety, získali více reakcí od ostatních a trávili na této sociální síti více času. A to přesto, že původní limit překročilo jen 5 procent zpráv a pouze 2 procenta se dostala přes 190 znaků. Firma si také všimla, že po spuštění testu část uživatelů zaplavila síť dlouhými zprávami s jedním znakem na řádek, ale uživatele to brzy přestalo bavit. Nyní Twitter varuje před opakováním, které se ale dotkne většího počtu lidí. V běžném pohledu na Twitter by ale rozdíl neměl být příliš znát.

Ačkoliv Twitter získal z testování delších zpráv data potvrzující pozitivní vliv změny na spokojenost uživatelů, na často opakovaný požadavek umožnit editovat publikované tweety zatím firma nereflektovala.

Hospodářské noviny můžete na Twitteru sledovat na @hospodarky, autora článku na @o_schon.

Otakar Schön
Přeposlat
Diskuse
reklama

Na Václavském náměstí vystoupili i prezidentští kandidáti. Horáčkovi to nebylo umožněno, Hilšer mu nabídl část svého času

Tisíce lidí si připomínají události 17. listopadu. Babiš s Okamurou sklidili kritiku

V Mladé Boleslavi začne Škoda Auto vyrábět elektromobily. První vozy vstoupí na trh od roku 2020

Tesla představila elektrokamion a modernizovaný vůz Roadster. Někteří analytici firmu kritizují, že vyrábí "drahé hračky" a nedbá na zisk

Výročí 17. listopadu je poslední svátek, který lidé v Česku ještě opravdu slaví, říká historik Jiří Padevět

reklama