reklama

Apple vede dvě opomíjené kategorie: Rostoucí počítače na tělo a propadající se tablety

Čtěte více: počítače na tělo | fitness | tablet | iOS | Android
  • Výsledková sezona přinesla další pokles tabletů a překvapení u chytrých náramků.
  • V tabletech pokračuje pokles, nejen u Applu, dokázal mu vzdorovat jediný výrobce.
  • Chytré hodinky a náramky se dočkaly zemětřesení, Fitbit hodně ztratil.
Apple Watch Apple Watch Foto: Otakar Schön

Výsledky Applu skrývaly hned několik zajímavých zpráv. Pokles prodeje iPhonů, nepřekvapivý další propad u iPadů nebo rychlý růst „ostatních“ produktů. Statistiky společností Strategy Analysts a IDC jim dávají další rozměr, zasazují je do kontextu. Apple se stal největším výrobcem chytrých zařízení nošených na těle a stejnou pozici si udržel i v tabletech.

Zajímavější je zlepšení pozice Applu v oblasti označované jako wearables. Apple díky přidání GPS a zaměření na fitness funkce dokázal v prvním čtvrtletí letošního roku prodat 3,5 milionu chytrých hodinek, o polovinu více než před rokem. To by ale na první příčku nestačilo, kdyby bývalá jednička Fitbit a dvojka Xiaomi nešly s prodeji dolů.

Fitbit prodal letos o polovinu méně chytrých náramků než před rokem a na polovinu spadl i jeho aktuální tržní podíl. Drobnější pokles postihl i Xiaomi, místo loňských 3,8 milionu náramků MiBand jich prodalo za první tři měsíce letošního roku 3,4 milionu. Proti konkurenci má Apple nejen vyšší prodeje, ale také výrazně vyšší průměrnou cenu produktů v této kategorii.

Tablety ve skluzu

Menší zájem o tablety není novinkou. Po velkém boomu přišel rychlý propad, který nejvíce postihl Apple, jednoznačného krále světa tabletů. I v posledním čtvrtletí na tom byl Apple zároveň nejlépe i nejhůře. Firma si udržela první příčku v počtu prodaných tabletů s necelými devíti miliony kusů. Apple zároveň zaznamenal největší meziroční pokles, o 13 procent. Další tři z první pětky utrpěly pokles jednociferný.

Výjimkou v přehledu IDC je Huawei, který prodal meziročně o 32 procent tabletů více díky povedenému modelu MediaPad M3. Ani takové tempo růstu nestačilo na změnu v žebříčku. Druhým největším výrobcem tabletů zůstal Samsung, který prodal o procento méně než loni, šest milionů tabletů. Čtvrté místo s minimální meziroční změnou a dvěma miliony prodaných tabletů Kindle udržel Amazon. Na páté pozici je Lenovo s podobným počtem prodaných tabletů.

Otakar Schön
Přeposlat
Diskuse
reklama

Akcie pražské burzy jsou na tom nejlépe od krize. Optimistické jsou i předpovědi na příští rok

Velký přehled mezd: Nejvíc přidáno letos dostali řidiči nebo prodavačky. Nejrychleji rostou výplaty na Plzeňsku

Umění je dobrá životní pojistka, říká Mária Gálová, ředitelka české pobočky aukčního domu Dorotheum

Už není kde brát lidi. Firmy v Česku proto experimentují s roboty, investice se vrátí za 195 dní

Dubajská Airshow skončila, aerolinky si objednaly letadla za více než 100 miliard dolarů

reklama