"Je to trochu stranou, a je tu chladno, ale lidé kolem chodí na oběd," hodnotila účast start-upu Six Guys Labs na veletrhu CES jeho provozní ředitelka Jana Rosenfelderová. Autoři fitness systému pro psy představují čtvrtinu české výpravy, kterou do Las Vegas vyslal CzechInvest.

První setkání s největším veletrhem spotřební elektroniky s mnohem větším nadšením vnímali autoři projektu XTND. "Zaznamenali jsme asi sto zájemců o náš longboard, jen jsme unavení, zvládali jsme sotva čtyři hodiny spánku," říkal Miroslav Peřina. Ani on ale nebyl spokojený s místem, které bylo špatně označené a zakryté betonovou zdí.

Oba české hardwarové start-upy měly na CES těžkou pozici nejen kvůli horšímu umístění stánků, ale hlavně kvůli tomu, že vyvíjejí produkt, který má na trhu silnou konkurenci. Fitness a chytré krmení pro domácí mazlíčky je v centru pozornosti start-upů již několik let, do této oblasti investoval například i výrobce počítačů Acer. XTND sází na prémiové provedení svého elektrického skateboardu s vyjímatelnou baterií, na trhu je ale už podobný produkt Boosted, který měl na CES výhodu domácího prostředí, zatímco XTND teprve musí budovat značku.

Filip Molčan, který v Las Vegas prezentuje systém automatické publikace fotografií na sociální sítě, očekával více kontaktů, další jednání má ale v Silicon Valley. "Hovořil jsem s několika lidmi z fotoagentur, kteří měli zajímavé připomínky k funkcím aplikace, to bylo přínosné, uvedl Molčan. Podobnou zkušenost zaznamenal i Tomáš Posker, který vyvíjí aplikaci Oscar, která má usnadnit seniorům používat zařízení s iOS a Androidem. Získal několik kontaktů, ale vyhodnotit situaci dokáže až za několik měsíců.

Na pozitivní vlně se neslo hodnocení účasti na CES u výrobce reprosoustav Acoustique Quality, jejíž zakladatelé znají CES z dřívějších let z pozice návštěvníků. Tři slibné kontakty na distributory z USA představují solidní začátek. Nové reprosoustavy Pasison Orca navíc uspěly u náročných návštěvníků, kteří chválili jejich zvuk, nejen s ohledem na cenu.

Svérázný přístup k CES měl Josef Průša, který měl malý stánek v sekci věnované 3D tisku. O uhánění nových zákazníků se tolik nesnažil, jeho firma aktuálně nestačí pokrývat objednávky. Zákazníci čekají šest až osm týdnů, jako na iPhony hned po zahájení jejich prodeje. Místo toho šéf firmy Prusa Research hledal mezi vystavujícími zajímavé start-upy, které se věnují vývoji vlastního hardwaru a hledají investora. Kolik peněz na investice má připravené, Průša zatím nesdělil. Více energie chce potenciálním investicím věnovat až po přestěhování firmy v polovině tohoto roku.