Výsledky Applu skrývaly hned několik zajímavých zpráv. Pokles prodeje iPhonů, nepřekvapivý další propad u iPadů nebo rychlý růst „ostatních“ produktů. Statistiky společností Strategy Analysts a IDC jim dávají další rozměr, zasazují je do kontextu. Apple se stal největším výrobcem chytrých zařízení nošených na těle a stejnou pozici si udržel i v tabletech.

Zajímavější je zlepšení pozice Applu v oblasti označované jako wearables. Apple díky přidání GPS a zaměření na fitness funkce dokázal v prvním čtvrtletí letošního roku prodat 3,5 milionu chytrých hodinek, o polovinu více než před rokem. To by ale na první příčku nestačilo, kdyby bývalá jednička Fitbit a dvojka Xiaomi nešly s prodeji dolů.

Fitbit prodal letos o polovinu méně chytrých náramků než před rokem a na polovinu spadl i jeho aktuální tržní podíl. Drobnější pokles postihl i Xiaomi, místo loňských 3,8 milionu náramků MiBand jich prodalo za první tři měsíce letošního roku 3,4 milionu. Proti konkurenci má Apple nejen vyšší prodeje, ale také výrazně vyšší průměrnou cenu produktů v této kategorii.

Tablety ve skluzu

Menší zájem o tablety není novinkou. Po velkém boomu přišel rychlý propad, který nejvíce postihl Apple, jednoznačného krále světa tabletů. I v posledním čtvrtletí na tom byl Apple zároveň nejlépe i nejhůře. Firma si udržela první příčku v počtu prodaných tabletů s necelými devíti miliony kusů. Apple zároveň zaznamenal největší meziroční pokles, o 13 procent. Další tři z první pětky utrpěly pokles jednociferný.

Výjimkou v přehledu IDC je Huawei, který prodal meziročně o 32 procent tabletů více díky povedenému modelu MediaPad M3. Ani takové tempo růstu nestačilo na změnu v žebříčku. Druhým největším výrobcem tabletů zůstal Samsung, který prodal o procento méně než loni, šest milionů tabletů. Čtvrté místo s minimální meziroční změnou a dvěma miliony prodaných tabletů Kindle udržel Amazon. Na páté pozici je Lenovo s podobným počtem prodaných tabletů.