reklama

Přeletí nad Evropou černá labuť?

  • Ekonomika nehraje v letošních francouzských volbách hlavní roli, ale jejich dopad na ni může být fatální.
  • Pokud nový prezident otočí kormidlo k většímu protekcionismu, doplatí na to zejména malé otevřené ekonomiky.
  • Téměř osm procent českého HDP závisí na tom, jak se Francii hospodářsky daří.
David Marek David Marek Foto: Foto: HN - Michaela Hasíková

Evropu čeká další zlomový moment − prezidentské volby ve Francii. Skóre překvapivých výsledků různých hlasování je v poslední době vcelku vysoké. Nejdříve brexit, potom Trump… Teď opět nejen finanční trhy s nervózním napětím očekávají, zda přece jen − jakkoliv se to nyní zdá nepravděpodobné − nakonec nevyhraje Marine Le Penová, která se netají tím, že chce vyvést zemi z eurozóny i Evropské unie. Mnozí již píší katastrofické scénáře evropské budoucnosti a nejen francouzští ekonomové spekulují, jak její případné vítězství může zamávat s ekonomikou země.

speciál HN: francie určí osud evropy

Na prvním místě je potřeba napsat, že stejně jako v případě USA či Spojeného království ekonomika není to hlavní, co by dnes Francouze trápilo, a její současná kondice výsledek voleb zásadně neovlivní.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

David Marek
Přeposlat
Diskuse

ŽIVĚ: Vondráček se stal předsedou sněmovny. Babiš je připravený na její rozpuštění, když nedá dohromady vládu

Čeští podnikatelé podepsali v Moskvě smlouvy za 19 miliard korun. Další dohody uzavřou v Jekatěrinburgu

O post prezidenta se utkají Drahoš se Zemanem, Topolánka lidé nechtějí, ukázal nový průzkum

Čínská CEFC a Penta chtějí koupit majitele Novy. Za podíl v CME by mohly podle Reuters zaplatit přes 10 miliard

Článek, který tvrdí, že Československo mělo být vděčné za sovětskou okupaci, je dílem šílence s vylízaným mozkem, řekl Zeman. Medveděv se od textu distancoval

reklama