reklama

Sex and the business Julie Hrstkové: Uberisté všech zemí, spojte se!

Autor HN
  • Sdílená či také zakázková nebo kolaborativně-konzumní ekonomika mění pracovní trh.
  • Už nejde o pronájem aut či bytů, ale o obrovský neregulovaný trh lidí, kteří sami sebe definují jako "podnikatele".
  • Odborníci je ale neváhají označovat za novodobé otroky.
jarvis_58f774c3498ebdf0c6de33ee.jpeg Novodobí otroci: Londýnští poslíčci rozvážející jídlo pro UberEats odmítají finanční podmínky, za nichž jsou nuceni pracovat. Foto: Profimedia

Světem obchází strašidlo − strašidlo sdílené ekonomiky. Ke svaté štvanici na toto strašidlo se spojily všechny mocnosti starého světa − vlády, finanční úřady, expertní komise i profesoři renomovaných univerzit −, jež mají sílu ovlivnit veřejné mínění. Nenajdeme vyspělou zemi, která by se nějakým způsobem nevyhranila vůči ekonomice digitálního věku, zakázkové ekonomice, sdílení.

Z této zkušenosti vyplývá dvojí. Sdílená ekonomika je již uznávána všemi světovými mocnostmi. Je proto svrchovaný čas, aby státy vyložily své názory, cíle a snahy a proti báchorkám o strašidle sdílené ekonomiky postavily vlastní vizi budoucnosti.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Julie Hrstková
Přeposlat
Diskuse

Režim KLDR je zvrácený. Pokud nás bude ohrožovat, nezbude nám než Severní Koreu zcela zničit, prohlásil Trump v OSN

Do Prahy přichází čínský start-up na sdílení kol ofo. Začneme se 300 koly, která se sama zamknou, říká muž, který firmu přivedl

Češi bývali i premianty Evropy. Podívejte se do dob, kdy se ekonomicky vyrovnali Norům, Rakušanům a válcovali Finy

České automobilky letos vyrobily 940 tisíc osobních aut, o 5,7 procenta více než loni. Méně vozů vyprodukovala jen kolínská TPCA

Daňoví úředníci neustáli tlak politiků, když začali plošně prověřovat korunové dluhopisy, říká bývalá Babišova náměstkyně Hornochová

reklama