reklama

Schulz moc chce, ale vůbec mu to nejde

  • Šéf sociálních demokratů ani svou výmluvností nedokáže zakrýt, že nenašel silné téma, kterým by německé voliče zaujal.
  • Jeden z nejaktuálnějších průzkumů ukázal, že takřka 53 procent z nich si nepřeje, aby Merkelová byla i v příštích čtyřech letech kancléřkou.
  • Stejný průzkum však uvádí, že voličů, kteří si nepřejí, aby se kancléřem stal Schulz, je mnohem více, takřka 73 procent.
Adam Černý. Adam Černý. Foto: Archiv HN

Politik hodný svých ambic musí umět vycítit příležitost. Proto když Martin Schulz viděl, že jeho předchůdce, tehdejší úřadující šéf německých sociálních demokratů, nejspíše v letošních volbách proti Angele Merkelové neuspěje, nelenil a razantně se přihlásil o slovo. Zpočátku to vypadalo, že chytil svou šanci za pačesy, protože voličská podpora SPD se po měsících stagnace kolem 20 procent začala zdvihat, a dokonce se blížit křesťanským demokratům.

Série porážek ve volbách do zemských parlamentů a zvláště ty v Severním Porýní-Vestfálsku, kde SPD vládla po desítky let, růžové sny rozehnala. Ukázala i největší Schulzovu slabinu: výmluvností nedokázal zakrýt, že nenašel silné téma, kterým by voliče zaujal. Proto se kancléřka mohla v klidu odebrat na svou tradiční letní dovolenou, zatímco její vyzyvatel znovu vykřesává oheň, s nímž počátkem roku vstoupil na domácí politickou scénu.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Adam Černý
Přeposlat
Diskuse

Akcie pražské burzy jsou na tom nejlépe od krize. Optimistické jsou i předpovědi na příští rok

Velký přehled mezd: Nejvíc přidáno letos dostali řidiči nebo prodavačky. Nejrychleji rostou výplaty na Plzeňsku

Umění je dobrá životní pojistka, říká Mária Gálová, ředitelka české pobočky aukčního domu Dorotheum

Už není kde brát lidi. Firmy v Česku proto experimentují s roboty, investice se vrátí za 195 dní

Dubajská Airshow skončila, aerolinky si objednaly letadla za více než 100 miliard dolarů

reklama