reklama

Sobotkův symbolický útok na Zemana

  • Oznámení, že ČSSD nebude podporovat Miloše Zemana, má ze všeho nejvíc symbolický význam.
  • Je to povinná deklarace, která má dát lidem najevo, že Sobotka sebou už nechce nechat orat.
  • Větší vliv na prezidentské volby ale bude mít to, jak veřejnost vyhodnotí Zemanovo vystupování.
Komentátor HN Petr Honzejk. Komentátor HN Petr Honzejk. Foto: HN - Matej Slávik

Bohuslav Sobotka oznámil, že Miloš Zeman definitivně přišel o podporu ČSSD v prezidentských volbách. Dalo se to očekávat, protože bylo dost dobře nepředstavitelné, že by sociální demokraté dál podporovali někoho, kdo veřejně ostouzí předsedu strany a ve vládní krizi evidentně hraje na straně Andreje Babiše. Otázkou ovšem je, zda takové oznámení má vůbec nějakou reálnou váhu, či je to pouhá symbolická deklarace.

Pro pouhou symboliku hovoří zkušenost z roku 2013, kdy se ukázalo, že stranická podpora nemá v prezidentských volbách klíčový význam. Ověřili si to Jiří Dienstbier, který kandidoval s podporou ČSSD a skončil až na čtvrtém místě se ziskem 16 procent hlasů, a v extrémní podobě Přemysl Sobotka z ODS, který získal směšných dvě a půl procenta. Voliči jdou v přímé volbě spíš za jménem než za stranickou značkou. Z tohoto pohledu může být Miloš Zeman, který dokáže se svými voliči komunikovat přímo, relativně v klidu.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Petr Honzejk
Přeposlat

Operátoři reagují na kritiku, zvyšují množství dat, ale nezlevňují. Prohlédněte si nejvýhodnější nabídky

Poslanci omezili přístup ekologických spolků do stavebního řízení, rychlejší vyvlastňování však nepřijde

Kyberútok ochromil Ukrajinu i velké firmy. Zasáhl také Česko, potíže měl i Home Credit

Zeman na česko-rakouském fóru s rakouským prezidentem nebude. Musí prý vyřídit e-maily

Petice tísíců učitelů proti kariérnímu řádu zabrala. Poslanci už začali měnit názor

reklama