reklama

Sobotkův symbolický útok na Zemana

  • Oznámení, že ČSSD nebude podporovat Miloše Zemana, má ze všeho nejvíc symbolický význam.
  • Je to povinná deklarace, která má dát lidem najevo, že Sobotka sebou už nechce nechat orat.
  • Větší vliv na prezidentské volby ale bude mít to, jak veřejnost vyhodnotí Zemanovo vystupování.
Komentátor HN Petr Honzejk. Komentátor HN Petr Honzejk. Foto: HN - Matej Slávik

Bohuslav Sobotka oznámil, že Miloš Zeman definitivně přišel o podporu ČSSD v prezidentských volbách. Dalo se to očekávat, protože bylo dost dobře nepředstavitelné, že by sociální demokraté dál podporovali někoho, kdo veřejně ostouzí předsedu strany a ve vládní krizi evidentně hraje na straně Andreje Babiše. Otázkou ovšem je, zda takové oznámení má vůbec nějakou reálnou váhu, či je to pouhá symbolická deklarace.

Pro pouhou symboliku hovoří zkušenost z roku 2013, kdy se ukázalo, že stranická podpora nemá v prezidentských volbách klíčový význam. Ověřili si to Jiří Dienstbier, který kandidoval s podporou ČSSD a skončil až na čtvrtém místě se ziskem 16 procent hlasů, a v extrémní podobě Přemysl Sobotka z ODS, který získal směšných dvě a půl procenta. Voliči jdou v přímé volbě spíš za jménem než za stranickou značkou. Z tohoto pohledu může být Miloš Zeman, který dokáže se svými voliči komunikovat přímo, relativně v klidu.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Petr Honzejk
Přeposlat
Diskuse

Dárky nakupte nejpozději v pondělí, jinak je nestihneme doručit, radí e-shopy. Češi v nich před svátky utratí 38 miliard korun

Nové testovací centrum automobilky BMW u Sokolova svým významem předčí stávající centra v západní Evropě

Číňané představili návrh lázeňských Pasohlávek. U Nových Mlýnů chtějí postavit hotel a desítky bytů

Na českých vysokých školách přibývá studentů z bývalého Sovětského svazu a pomalu vytlačují Slováky

Sociální sítě Miloše Čermáka: Chcete mít větší ego? Naučte se jinak vyprávět svůj příběh, radí psycholog

reklama