reklama

Věříme nesmyslům, jsou lepší než pravda

Čtěte více: internet | policie | hoax
  • Policie dala svým vyjádřením nesmyslné zprávě o sebevražedné hře Modrá velryba punc opravdovosti.
  • Rostoucí vliv sociálních médií vede k tomu, že se informace ověřují stále méně.
  • V informačním věku tak podléháme nesmyslům naprosto stejně jako naši předkové ve středověku.
Julie Hrstková. Julie Hrstková. Foto: HN - Matej Slávik

Modrá velryba, prý jakási kontroverzní hra na sociálních sítích, vede české děti k sebepoškozování a sebevraždám. Tímto tvrzením policie zpopularizovala poslední hoax neboli falešnou zprávu natolik, že se stala internetovým fenoménem. A možná i nějaká modrá velryba začala kdesi v kyberprostoru skutečně existovat.

Nebuďme ovšem k policii přísní. Varování vydala ve chvíli, kdy o hře s názvem Modrá velryba už několik dní nepřetržitě informovaly weby, jež jsou brány jako oficiální. Tedy ty, které spadají pod velká vydavatelství, byť je jejich náplní bulvár. Není ale rovněž na škodu podotknout, že jejich redaktoři mají nebo by měli mít s ověřováním zpráv i se sociálními sítěmi víc zkušeností než běžný pracovník policie.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Julie Hrstková
Přeposlat
Diskuse

V Pietro Filipi je třeba hodně věcí změnit, říká nový majitel Michal Mička. Zlepšit chce pánskou kolekci

Na Václavském náměstí vystoupili i prezidentští kandidáti. Horáčkovi to nebylo umožněno, Hilšer mu nabídl část svého času

Tisíce lidí si připomněly události 17. listopadu. Babiš s Okamurou sklidili kritiku

Kdo mohl, už utekl. Venezuela je na pokraji bankrotu, ke dvěma milionům migrantů přibudou další

V Mladé Boleslavi začne Škoda Auto vyrábět elektromobily. První vozy vstoupí na trh od roku 2020

reklama