reklama

Unipetrol počítá se zvyšováním dividend

Čtěte více: Unipetrol | dividendy
  • Rafinérská skupina Unipetrol pravděpodobně nepočítá s modernizací chemičky Spolana.
  • Ve strategii pro letošní a příští rok se o neratovické továrně prakticky nezmínila.
  • Investory ale může těšit to, že součástí strategie Unipetrolu je plán na stabilní růst dividendy.
Ondřej Koňák Ondřej Koňák Foto: archiv HN

Rafinérská skupina Unipetrol v polovině minulého týdne zveřejnila novou firemní strategii pro letošní a následující rok. V samotné prezentaci strategie vedení firmy své akcionáře nepřekvapilo. Spíš než o detailní analýzu očekávaných růstových podnětů a popis synergií v reakci na obnovený provoz etylenové jednotky a návrat Spolany do skupiny, byla souhrnem planých a nicneříkajících prohlášení o dosažených výsledcích v minulosti.

Společnost v následujících dvou letech počítá s investicemi taženými zejména petrochemickou divizí, nicméně podrobnější rozbor management neposkytl. Nabízí se tak otázka, co Unipetrol plánuje udělat se Spolanou. Vzhledem k tomu, že neratovické chemičce letos skončí povolení na proces elektrolýzy a Unipetrol se ve strategii o Spolaně prakticky nezmínil, domníváme se, že se s modernizací továrny do budoucna nejspíš nepočítá.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Ondřej Koňák
Přeposlat

Lidovci jsou nervózní kvůli spojení se Starosty. Museli bychom se střelit do nohy, abychom nepřekročili 10 procent, ujišťuje Bělobrádek

Většina Čechů nevěří, že se dá vyžít z důchodu. Přesto řada z nich nespoří, ukázal průzkum

Státy G7 se shodly na posílení boje s terorismem a řešení války v Sýrii s Ruskem. Dohodu o klimatu potápí Trump

Správce peněz Fidelity se pouští do ETF. Nové investiční nástroje často porážejí tradiční fondy

ČSSD se propadla na 14 procent, ANO by volil každý třetí. ODS předstihla komunisty, ukazuje průzkum

reklama