reklama

VŠE o... novém přístupu bank a pojišťoven

  • Novým přístupem, který se začíná prosazovat na bankovním a pojistném trhu, je princip peer-to-peer.
  • Tento přístup je spojován se snižováním nákladů na provoz a současně s modifikovaným a transparentnějším obsahem finanční služby.
  • Za tímto pojetím finančního byznysu je myšlenka návratu zpět ke kořenům vzájemnosti, umožňující zlevnění a zjednodušení služeb.

Tradičně konzervativní finanční instituce, banky a pojišťovny jsou v poslední dekádě vystaveny obzvláště silnému tlaku změněného ekonomického prostředí. Nejvýznamnější vliv má nová situace na finančních trzích. Záchrana světového finančního systému měla za následek zvýšení likvidity v ekonomikách, její nadbytek byl následně stimulován tištěním nových a nových peněz. Tyto nové skutečnosti prakticky eliminovaly zájem o volné prostředky tradičních institucionálních investorů, připravily je tak o jejich tradiční výnosy a přinutily je hledat alternativní zdroje zisků. To se navíc děje pod stále přísnějším a rozsáhlejším dohledem regulátora.

Druhým významným vlivem je nezastavitelný trend modernizace a digitalizace finančních produktů. Historicky spíše konzervativním bankám a pojišťovnám nezbývá než reagovat novými řešeními s cílem zajistit moderní potřeby současných i budoucích zákazníků. Jedním z řešení je přesměrovat prodej produktů do prostředí digitálního on-line prodeje. Tato forma nabídky a prodeje je ovšem aktuálně možná pouze pro jednodušší typy finančních produktů. Pro složitější bankovní a pojistné produkty je obtížně použitelná.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Eva Ducháčková
Přeposlat
Diskuse

Živě: Merkelová se stane počtvrté kancléřkou. Německu bude nejspíše vládnout v koalici se Zelenými a FDP

Na tváři Merkelové zůstal úsměv

Tomio Okamura žije se svými voliči v jiném světě. Starší bratr Hayato se ho snaží v kampani narušit

Volební deník Petra Honzejka, díl první: Supertrable superdebaty ČT a příslovečná lidovecká stálost

Diář HN: Evropa a její budoucnost po německých volbách, centrální banka a úrokové sazby, konec kvót na cukr

reklama