reklama

Český drink Beton je světovou inspirací. Stal se národním koktejlem

Gourmetguru
Čtěte více: Gourmetguru | koktejl | Becherovka | tradice
  • V březnu tohoto roku vyhlásila Česká barmanská asociace anketu o český národní koktejl.
  • Tím se stal Beton, nápoj z Becherovky a toniku, který porazil Moravského kohouta ze slivovice.
  • Národní koktejly z celého světa doplní světovou koktejlovou knihu.
Češi znají svůj národní drink - Ilustrační foto. Češi znají svůj národní drink - Ilustrační foto. Foto: Shutterstock

O tom, že Česko hledá národní koktejl, Gourmetguru informoval už před dvěma měsíci. Česká barmanská asociace (CBA), která vyzvala všechny barmany a příznivce koktejlové kultury, aby jí pomohli národní drink najít, nyní vynesla rozsudek.

Beton
  • 4 cl karlovarského bylinného likéru Becherovka
  • 1 cl čerstvě vymačkané citronové šťávy
  • 20 cl toniku
  • plátek citronu
  • led
Prvotní varianta tohoto nápoje vznikla na světové výstavě Expo 1967 v kanadském Montrealu jako výraz československo-kanadského přátelství.
Za autora koktejlu tehdy pojmenovaného jako Becherbitter-tonic pamětníci označili slovenského číšníka Vlada Beloviče, který do Kanady přicestoval z Grandhotelu Starý Smokovec.

Do finále postoupily drinky Beton a Moravský kohout. "Národní koktejl by měl být historicky známý a jeho základ by měla tvořit typická česká lihovina dostupná v běžném tuzemském baru," upřesnil Gourmetguruovi člen odborné rady CBA Miroslav Černík.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

gourmetguru
Přeposlat
Diskuse

Akcie pražské burzy jsou na tom nejlépe od krize. Optimistické jsou i předpovědi na příští rok

Velký přehled mezd: Nejvíc přidáno letos dostali řidiči nebo prodavačky. Nejrychleji rostou výplaty na Plzeňsku

Umění je dobrá životní pojistka, říká Mária Gálová, ředitelka české pobočky aukčního domu Dorotheum

Už není kde brát lidi. Firmy v Česku proto experimentují s roboty, investice se vrátí za 195 dní

Dubajská Airshow skončila, aerolinky si objednaly letadla za více než 100 miliard dolarů

reklama