reklama

Konec jednorázovým plastovým krabicím na obědy. V USA spustili službu vratných obalů na jídlo

Čtěte více: CSR | ekologie | obal | plast | potraviny | jídlo | USA | recyklace
  • Systém GoBox v americkém Portlandu umožňuje vrátit krabičky od jídla.
  • Speciální firma je vymyje a pošle zpět do oběhu.
  • Mobilní aplikace ukáže, které restaurace ve vratných obalech prodávají a kam krabičky odložit.
Pouliční stánky balí jídlo do vratných obalů. Pouliční stánky balí jídlo do vratných obalů. Foto: Twicopy – GoBox

Nechat si dovézt jídlo do práce či domů nebo si nechat zabalit část porce v restauraci je pohodlné. Jenže společně s jídlem si přinášíme i odpadky: plastový box a někdy i pytlík, které pak končí v koši. V americkém Portlandu ve státě Oregon už měli lidé dost pocitu, kdy po snědení obědu za sebou člověk zanechá hromádku odpadků. Ve městě proto už více než dva roky funguje služba GoBox.

Princip je jednoduchý: Spočívá v náhradě obalů na jedno použití takovými, které se dají použít opakovaně a zároveň splňují všechny hygienické požadavky. Jak píše server Zajímejse.cz, cílem je umožnit každému bezodpadový nákup jídla i bez toho, aby si přinesl vlastní znovupoužitelné obaly. Zákazník si jednoduše o GoBox řekne při objednávce a pak jen vyhledá místo, kde může krabičku odložit. 

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Zuzana Keményová
Přeposlat

Když Babiš navrhoval zlevnění piva, ODS to označila za populismus. Teď s podobným návrhem přišla, ministr Pilný je proti

V Česku prodáváme stejně kvalitní zboží jako v Německu, říká šéf drogerií dm. Firma plánuje e-shop

Data nemusí být anonymní. Manažer Uberu zastrašoval novinářku informacemi o jejích jízdách

Nevěřili mi, že lidé budou platit za rady na hubnutí, říká vítěz soutěže Franchisa roku. Teď má skoro 150 poboček značky Naturhouse

Lidé s vyšším IQ více sdílí Mozarta či Kmotra, říká psychometrik sociálních sítí

reklama