Podobně jako Brouk nebo Fiat 500 se stala i Vespa uctívanou ikonou motorismu. Těsně po druhé světové válce se jí podařilo rozpohybovat zdecimovanou Itálii. A když ji pak celému světu ukázal film Prázdniny v Římě s Audrey Hepburnovou a Gregorym Peckem, stala se legendou. Dnes podobně jako další retromodely těží ze své slávy a koncern Piaggio, pod který patří, na tom dobře vydělává. Jednou z posledních novinek je model Primavera, který jsme testovali v "cestovním" provedení Touring se základním motorem. Ten sice nemá tolik síly a přichází s jednou zásadní výhodou − lze ho řídit i s oprávněním na běžné auto.
Asi nepřekvapí, že Vespu pozná na první pohled takřka každý. Splést by si ji mohl snad jen s čínskými napodobeninami, které se na její slávě přiživují. Ikonický design s plochou podlahou a pohonným ústrojím ukrytým pod zadním sedlem doplňují výrazné barvy. Vespa už dávno není kovová jako ta první, ale plasty osvěžují lesklé dekory nebo pohodlné sedlo vystlané alcantarou.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111