reklama

Nové kupé LC chce změnit tvář Lexusu. Křížence sporťáku a auta na dálkovou turistiku jsme protáhli přes Alpy

Čtěte více: automobil | test
  • Lexus touží po tom, aby nebyl vnímán jako nudná značka.
  • Nové kupé LC podle toho nejen vypadá, ale také se řídí úplně jinak než jeho sourozenci.
  • Otestovali jsme to při přejezdu Alp na cestě z Mnichova do Milána.
jarvis_59b91517498e2987dab4292a.jpeg Střecha Lexusu LC ve vyšších výbavách obsahuje karbon. Foto: Lexus

Podíváte-li se na ankety o nejkrásnější automobilové novinky v roce 2017, Lexus LC v nich určitě najdete. Dvoudveřové kupé se dvěma plnohodnotnými a dvěma nouzovými sedadly chce změnit náhled veřejnosti na luxusní divizi japonského koncernu Toyota. Lexus se až dosud profiloval jako výrobce spolehlivých, ekologických, pohodlných, tichých, ale vzhledově spíše nudných aut s nezajímavými jízdními vlastnostmi. Už první pohled na nové LC dává tušit, že tohle asi nebude Lexus jako každý jiný.

I jeho mezinárodní prezentace pro novináře se dost odlišuje od obvyklého schématu. Na letišti v Mnichově dostáváme do ruky klíčky od Lexusu LC500 s osmiválcovým benzinovým motorem a také itinerář s trasou, která vede přes Rakousko a Švýcarsko do italského Milána. Čekají nás dálnice s neomezenou rychlostí i alpské průsmyky.

Startujeme, ale neodjíždíme. Natáčíme nádherné bublání a prskání motoru bez turba s pětilitrovým objemem a nejvyšším výkonem až 477 koní. Fotíme neobvyklé křivky a spoustu originálních designérských řešení, počínaje klikami výsuvnými z karoserie přes střechu s prvky karbonu až po růžky na kapličce přístrojů, kterými se přepíná mezi jízdními režimy.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 199 Kč na měsíc.

Aktivace předplatného okamžitě a snadno ve 3 krocích • Přihlášení až na 5 zařízeních • Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin

Předplatit

Ondřej Běhal
Přeposlat
Diskuse

Koruna poprvé od konce intervencí prolomila hranici 25,50 za euro. Je nejsilnější od června 2013

Až 70 procent Čechů platí za tarify podpultové ceny. Jak získat výhodnější podmínky, ale operátoři tají

Elektroauta nebudou mít v roce 2030 ani pětinu trhu. Zato vodík může nastoupit rychle, tvrdí šéf Benziny

Berňáky kontrolují prodejce aut, kvůli DPH jim zadržují peníze. Úředníci naše podnikání nechápou, brání se obchodníci

Zahraniční výbor a místopředseda sněmovny za podporu Vondráčka. ANO s ČSSD oprašují partnerství

reklama